Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Finns någon med kunskap om hur 70-200 är byggt.

Produkter
(logga in för att koppla)

Taxi

Aktiv medlem
Vill kolla om någon vet hur ett 70 -200 2.8 is är uppbyggt.

Jag har tyvärr tappat mitt i backen som tur e så funkar det som det skall is och allt men fronten där man gängar på filter har fått sig en kraftig törn så filter kan jag glömma för tillfället.

Min fråga är från vilket håll objektivet är byggt om jag lämnar in det på lagning kan dom bara ta bort överdelen och byta den eller är dom tvungna att plocka isär det från under sidan och hela vägen upp för att byta toppen.

Skulle gissa att om dom får gå underifrån så kostar det så mycket så jag skippar filter på det objektivet vilket e syn i och med att jag använder en del filter normalt på det.

Anders

enligt den film jag sett på nätet om canons telegluggar så började dom ialla fall där med botten först och byggde på uppåt/frammåt beroendes på hur man ser på det hela. Frontlinsen kom ialla fall sist.

Nu kan ajg ju inte garantera att det är så på alla objektiv eller om man kan gå bakvägen vid byte av gängan, men har för mig att det var så dom byggde i alla fall

Du verkar ju inte bo så långt från Mölndal, tag med objektivet och åk till Canon RCC och låt dem titta på det...

Canon RCC
Krokslätts Fabriker 16
431 37 Mölndal
Tel nr: 031 720 3480

/Per

Har nu pratat med RCC och som tur var kan dom byta en främre delen utan att plocka ner allt till en kostnad på 500 - 1000 kr så det får det bli.

tack för hjälpen

Anders

ANNONS
Götaplatsens Foto