Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Firmwaren 1:1

Produkter
(logga in för att koppla)

SGÖ

Aktiv medlem
Har en EOS 20D, såg i en debatt att någon talade om att uppgradera till firmware 1:1, vad är det ? och hur gör man, en som är okunnig,

Tack !

Det är bara det att allt är på Engelska och det kan inte jag. Så jag får se vad jag kan göra.

SGÖ skrev:
Tack !

Det är bara det att allt är på Engelska och det kan inte jag. Så jag får se vad jag kan göra.

Hej, ett tips kan då vara att gå in på följande sida där man kan skriva in en webadress och få den översatt från engelska till svenska. Det blir långt ifrån perfekt men det är gratis...

Men att uppdatera firmwaren är ju en lite känslig operation så om du inte förstår den översatta texten så ska du inte ge dig på det iaf...

Om det är så att du bara är lite rostig på engelskan så kan du bara fråga här vad du inte förstår exakt så kan jag hjälpa dig...

Firmware 1.1 tar hand om "banding" som skapas vid högre iso med interna blixten bla. Dvs halosynliga gröna streck över bilder (om jag fattat det rätt)

För att uppdatera kameran tar du ett cf kort och överför filen du kan ladda ner på sidan. OBs kortet ska vara formaterat. Se till att du har fulladdade batterier i kameran. Ta bort ev objektiv och stoppa in cf kortet och slå på kameran. Sen klickar du på ok eller update i menyn på kameran.

Något mer du undrar över? Har du ej problem med banding, ingen ide å uppgradera.

ska kolla

Tack så mycket för de fina svaren !

jag skall kolla om jag har problemet med kameran, har jag det så skall jag följa era råd,har jag inte det följer jag det ena rådet att inte göra något.
Tack för att ni bryr er, det känns tryggt!
SGÖ

ANNONS
Götaplatsens Foto