Annons

Firmwareuppdateringar med en osannolik D4-twist

Produkter
(logga in för att koppla)

Helmetrock

Aktiv medlem
Det är säkert något som rör 3D-följningen som någon har missförstått och översatt fel :)

Fanns det något annat intressant? Jag kommer inte in på sidan med mobilen.
 

Teodorian

Aktiv medlem
Det är säkert något som rör 3D-följningen som någon har missförstått och översatt fel :)

Fanns det något annat intressant? Jag kommer inte in på sidan med mobilen.
Dessutom för D4 och D800(E):

"Stöd för AF-S NIKKOR 800mm f/5.6E FL ED VR har lagts till.

Förbättrad automatisk vitbalans.

Vid fotografering med livevisning i exponeringsläget [M] (manuell) var exponeringsgranskningen alltid på. Detta problem har nu åtgärdats.

Vid fotografering med bildkvalitetsinställningen TIFF (RGB) och bildstorleksinställningen Liten fanns det ett lila streck i bildernas högra hörn. Detta problem har nu åtgärdats.

I vissa sällsynta fall gick det inte att öppna bilder i JPEG-format i vissa program. Detta problem har nu åtgärdats.

I vissa mycket sällsynta fall ändrades färgerna vid fotografering med vitbalansen inställd på en specifik färgtemperatur, som med Förinställ manuellt eller Välj färgtemperatur. Detta problem har nu åtgärdats."

För D800(E) ytterligare uppdatering (sedan tidigare fixat för D4:an):

"Motivspårning i autofokusläget AF-C (kontinuerlig servoautofokus) med komponering med sökaren har förbättrats.

I sällsynta fall när vissa minneskort användes stoppades filminspelningen, även när displayen för återstående tid angav kvarvarande inspelningstid. Detta problem har nu åtgärdats.

Färgskalan för Adobe RGB-bilder som visas på kamerans monitor har ändrats. Detta ger en mer färgstark bildvisning."
 

Helmetrock

Aktiv medlem
Ja se där ja! Det låter väl trevligt, 3D är ju på modet! Nästa uppgradering ger säkert möjlighet till surroundljud med den inbyggda micken ;-)

Desto trevligare är det ju isåfall att D800 fått bättre följande fokus!
 

Snapphane

Aktiv medlem
3D är det inte, men jag har sett termen användas innan. Vad man talar om är helt enkelt skärpa. Bra skärpa och då även oskärpa (bokeh) på bakgrunden hjälper helt enkelt till att "lyfta ut" motivet. Effekten blir kanske inte 3D, men man får känslan av ett djup istället för "bara en platt bild".

Sen kanske jag inte lyckas beskriva det så bra. Men går säkert att söka upp på nätet :)
 
ANNONS