Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Fjärrutlösare till Nikon Z50 II

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonson

Aktiv medlem
Ute efter en trådutlösare till Nikon Z50 II
Verkar vara ett knapert utbud, skulle helst vilja ha en med display där man kan programmera slutartid ect finns det någon som har koll på marknaden?

Ute efter en trådutlösare till Nikon Z50 II
Verkar vara ett knapert utbud, skulle helst vilja ha en med display där man kan programmera slutartid ect finns det någon som har koll på marknaden?

Jag har letat i ett halvår och skulle precis skriva att jag inte har hittat någon annan än Nikons MC-DC3, men så helt plötsligt kom det upp ett alternativ

Jag har letat i ett halvår och skulle precis skriva att jag inte har hittat någon annan än Nikons MC-DC3, men så helt plötsligt kom det upp ett alternativ

Fantastiska nyheter bra jobbat 👏🏻

Bara så att du är medveten om det så kan man ställa in upp till 15 minuter slutartid på nyare Nikon genom att aktivera slutartider över 30 sekunder i manuellt läge via en inställning. Man kan också använda Time istället för Bulb och får då ett tryck för att öppna slutaren och ett för att stänga, istället för att man behöver hålla ned knappen hela tiden.

Om man ska undvika skakningar med stativ på längre tider så använder jag oftast 2-3s fördröjning av exponeringen istället för fjärrkontroll.

Men vill jag göra serietagningar, tex 100st bilder på 8s så tycker jag en fjärrkontroll är enklast.

ANNONS