tannler
Aktiv medlem
Lite mer kött på benen
Flagship Model
3'-skärm
24,5 Mpixel - uff
Blixtsko - yes radiotrigger räddad!
Flagship Model
3'-skärm
24,5 Mpixel - uff
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
--------------------------------------------------ondjultomte skrev:
En annan bra sak är att de likt c5D skippar inbyggda vertikalgreppet så kameran inte blir dunder stor.
Patrik Palombo skrev:
Hoppas det blir en till variant av denna kamera med halva antalet Pixlar. Som dom gjort med dom andra nya kamerorna. Är nog långt ifrån alla som vill vara tvugna att köra med 24mpx för att ha FF (bl.a för mindre storlek på filerna)
Nja, det är tekniskt möjligt att med samma bildförhållande gruppera pixlar 2x2, dvs. få sex Mpix, men att grupper pixlar för att få 12 Mpix är betydligt svårare - 2x1 px förvrider bildförhållandet. Algoritmen för att återställa det, sätter sannolikt sina spår. Ska man nöja sig med 12 Mpix, vilket är en vettig idé i många situationer, är en alternativ modell enda lösningen som jag ser det - a912?Jan-Olof Lidman skrev:
Men du bestämmer ju själv vilket format du vill fotografera med. Inte tvunget att köra på max upplösning.
Hallå Lennart!!! Vad tror du om prislappen? Blir den tung eller?tannler skrev:
Lite mer kött på benen
Flagship Model
3'-skärm
24,5 Mpixel - uff
paco skrev:
Ska man se till Sonys prissättning av optiken så gissar jag på hundratusen.
Aton_ skrev:
Ovanlig form på den övre lcd-skärmen. Den ser ut att ha "kapats" till närmast kvadratisk form, istället har man prioriterat en uppsättning knappar.
mr.b skrev:
Jag kikar i min spåkula och ser att Nikon- och Canonfrälsta recensenter kommer att tycka att den är allt för minimalistisk och innehåller för lite information för att vara riktigt riktigt bra. Kommer alltså att ses som en nackdel.