Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fokusljud på Canon A80
- Trådstartare Kinberg
- Start datum
Anders_Dahl
Aktiv medlem
dumbo skrev:
Gör man likadant som på A70 så öppnar du menyn, går in under "My camera" och stänger av de ljud du inte vill ha.
Jag har ställt av alla utom för självutlösaren. Stänga av ljuden var det första jag gjorde när jag fick kameran.
Samma här......
Första gången jag startade kameran började den kvittra som en fågel....... >:-|
Anders_Dahl
Aktiv medlem
Kinberg skrev:
Har stängt av alla ljud jag kan hitta men likt förbannat kvittrar den till när den har fokuserat. Det blir lite irriterande i längden...
OK, nu är jag med på vad du menar.....
Kan inte heller få bort just det ljudet. Tidigare tänkte jag inte på det så mycket men nu kommer jag att reta ihjäl mig
Kinberg
Aktiv medlem
Anders_Dahl skrev:
Tidigare tänkte jag inte på det så mycket men nu kommer jag att reta ihjäl mig![]()
Ursäkta, det var inte meningen...
Gatufoten
Aktiv medlem
Kinberg skrev:
Har stängt av alla ljud jag kan hitta men likt förbannat kvittrar den till när den har fokuserat. Det blir lite irriterande i längden...
Jag vill tydligt säga att jag kan ha fel men..tycker mig minnas att det finns en sub-meny under Min kamera menyn (där man ställer ljudnivånerna) . Där i submenyn kan man välja vilket ljud - dvs att ändra från "kvitter" till ett litet "myp" när den hittat fokus.
OK, jag kan ha fel men kan vara värt att kolla.
OT Men ställer men upp slutarljudet till max kan man ju som någon smarting förslog här "höra" jpg komprimenringen också. ;-)
.
Anders_Dahl
Aktiv medlem
Gatufoten skrev:
Jag vill tydligt säga att jag kan ha fel men..tycker mig minnas att det finns en sub-meny under Min kamera menyn (där man ställer ljudnivånerna) . Där i submenyn kan man välja vilket ljud - dvs att ändra från "kvitter" till ett litet "myp" när den hittat fokus.
OK, jag kan ha fel men kan vara värt att kolla.
.
Men det är just det där "myp"-ljudet som inte går att ta bort :-(
En nål i högtalaren borde hjälpa
Gatufoten skrev:
OT Men ställer men upp slutarljudet till max kan man ju som någon smarting förslog här "höra" jpg komprimenringen också. ;-)
.
Japp, men det är inte så farligt om man kör "superfin"...
Men när man kör "normal" är det ett farligt väsen...
Gatufoten
Aktiv medlem
Anders_Dahl skrev:
Japp, men det är inte så farligt om man kör "superfin"...
Men när man kör "normal" är det ett farligt väsen...))))
He - superfint ljud då.
Kanske något för ryska hackare. Fast då säger väl kameran "Nastarovje" varje gång den finner fokus. En del ryssar var rätt bra på det där med super.