Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota Fiskgjuse runt Öregrund?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kustbo

Aktiv medlem
Tänkte göra ett nytt besök och fota Fiskgjusarna som jag var och fotade förra året och tänkte höra om det är någon som är intresserad av att hänga med, det finns plats för några fler i båten ut bland öarna och bra med plats vid fotoplatsen.

Fotandet sker från skäret bredvid det som boet finns på och avståndet är ca 150-200m så tele är ett måste och ju större desto bättr som vanligt ;-)

Förra året jag var där så märkte jag att föräldrarna inte blev störda då jag höll avståndet, de kollade in mig i början men efter en liten stund så brydde de sig inte utan fortsatte mata och sköta ungarna.
Jag var ute vid boet på en fisketur igår och hörde ungarna skrika så det finns ungar men jag har inte kollat in boet än så vet inte hur många.

Så vill någon hänga med så säg till vet inte vilken dag det blir än men vädret och ljuset får styra, men vore bra att veta om det finns något intresse för detta.
 
ANNONS