Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoutflykt i N Roslagen!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Kustbo

Aktiv medlem
Hej,

Nu är jag ju sent ute... men om det finns plats så åker jag gärna med!

Jag kan köra bil från Kista och har en plats över om någon vill åka med.

Mitt nummer: 0707453815
Det finns plats kvar så välkommen.

kolla högre upp i tråden för info om hur det är tänkt och var vi möts mm, är det något så ring så ordnar vi det.
 

revox

Aktiv medlem
Förresten, är det något man bör tänka på när det gäller kamera och objektiv ifall det finns risk för att det blir fuktigt i luften? Hur känsligt brukar det vara?
(om man har otätad kamera och objektiv)

Jag åker så att jag är i öregrund strax före 10.

Vi ses!
 

Kustbo

Aktiv medlem
Förresten, är det något man bör tänka på när det gäller kamera och objektiv ifall det finns risk för att det blir fuktigt i luften? Hur känsligt brukar det vara?
(om man har otätad kamera och objektiv)

Jag åker så att jag är i öregrund strax före 10.

Vi ses!
Slipper vi bara spöregn vilket det ser ut som så brukar det inte vara några större problem om Du bara undviker att ramla i sjön eller tappa kameran överbord för då blir det besvärligt ;-(

Det var just min ständiga användning på sjön oavsett väder som gjorde att jag valde Pentax med vädertätning men jag har otätade gluggar och dessa har iaf funkat hittils trots att de bliviv nerblötta och avtorkade med handuken flertalet gånger, så jag tror att grejorna tål mer än vi tror!

Putsduk kan vara bra om det skvätter på linserna och naturligtvis något vettigt på fötterna med gummisula.

Såg nyss i annonsbladet att det är badortsdagaar i öregrund denna helg http://www.oregrund.nu/ kanske nåfgon som vill föreviga detta spektakel också så går det ju bra när vi ändå är där?!
 

törnan

Aktiv medlem
Jag måste tyvärr jobba imorgon.. En tjej ringde sig sjuk för en stund sen och jag får inte tag på någon som kan jobba utan blir tvungen att hoppa in själv.
Ber enormt mycket om ursäkt för de problem jag ställer till men jag har inget val..
 

Kustbo

Aktiv medlem
Jag måste tyvärr jobba imorgon.. En tjej ringde sig sjuk för en stund sen och jag får inte tag på någon som kan jobba utan blir tvungen att hoppa in själv.
Ber enormt mycket om ursäkt för de problem jag ställer till men jag har inget val..
Sånt händer men det blir iaf 2 st dom kommer då så får vi se vad det blir av det hela.
 

revox

Aktiv medlem
Sånt händer men det blir iaf 2 st dom kommer då så får vi se vad det blir av det hela.
Hej, skicka ett sms om du tycker att det är för få för att det skall vara värt att åka ut.

..och som sagt går det bra att åka med i min bil som startar från kista om någon mer skulle vilja med i sista minuten. (tel: 0707453815)
 

revox

Aktiv medlem
Nu var jag hemma igen och har tömt kameran på bilder.. :)

Får tacka så jättemycket för en trevlig tur!!!
(synd att inte fler kunde följa med)


Några bildexempel:
(Hoppas det är ok att posta bilder i tråden)
 

Bilagor

Kustbo

Aktiv medlem
Tack själv kul att skärgårdsvädret visade sig på bästa humör också ;-)

Blev läckert med tändkule smacken i S/V blir mera tidsenligt på det viset.
 
ANNONS