Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Foto/fika i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

FlyerOne

Aktiv medlem
Hoppsan, upptäckte att det var fyra veckor sedan senaste Fotofikat. Någon som känner för ett möte i morgon?

Eller hellre om en vecka?

Eller kanske om två? :)
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Nä, det blir bra. Fast kanske "någon" för säkerhets skulle borde påminna om detta på tisd eller onsd nästa vecka? :)
 

Heritage 73

Aktiv medlem
Sannolikt kan jag inte komma. Är ute på landet (Rörö). Om inte väder eller annat (barnbarn, svärson eller annat) blir för jobbigt så blir jag nog kvar här.
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Vore förstås kul ifall du hade möjlighet att komma, men självfallet önskar ingen att det ska bli jobbigt på ön! Ta chansen att avnjuta Rörövistelsen när du har den - det kommer många andra Fotofika-tillfällen framöver då vi kan träffas.

Juhani, jag kommer att vara nyfiken på dina erfarenheter av de nya fotoprylarna! :)
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Det har alla!

Jag åker så fort jag postat detta inlägg. Beräknar vara framme vid Café Cello något efter kl 18.
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Bra att du påminde! Avser att dyka upp i morgon.

Visserligen blir det en krock med Göteborgs Kulturkalas, men denna krock är i mina ögon inte lika "allvarlig" som jag tyckte krocken med Vetenskapsfestivalen var den 11 maj. Då fick vi ju i stället träffas i ett tält på Festivalen :)

Sedan fyllde vi för säkerhets skull på även med ett konventionellt Café Cello-Fotofika torsdagen veckan därpå...
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Oj! Tiden går fort. Fotofika i övermorgon torsdag. Någon som tänker komma?

På sista tiden har det bara varit Juhani och jag som fotofikat, och när vi bara blir två måste vi ju tjôta desto mer. :)

Förra gången klarade vi dock gonggongen rätt bra. Vi lyckades i alla fall sparka ut oss kl 22:01, bara 1 min efter stängningsdags. Värst för den stackars caféföreståndaren blev det väl torsdagen 170518, då vi inte kom iväg förrän 25 min efter stängningsdags. Men än värre var att på spårvagnen hem upptäckte jag att jag hade glömt kvar min mobiltelefon på caféet. Turbokatastrof!

Hoppade av spårvagnen direkt för att ta första vagn tillbaka till Järntorget i hopp om att föreståndaren möjligen skulle kunna vara kvar. För att göra en lång historia kort så fick jag tillbaka min mobiltelefon kl 22:50 av den vänlige caféföreståndaren. Turbolättnad!
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Hej alla! Det är som sagt Fotofika i morgon onsdag, och jag ämnar flyta upp på Café Cello under den sedvanliga förutsättningen - att jag får indikationer på att åtminstone ytterligare någon avser komma :)
 

Juhani

Avslutat medlemskap
Hej alla! Det är som sagt Fotofika i morgon onsdag, och jag ämnar flyta upp på Café Cello under den sedvanliga förutsättningen - att jag får indikationer på att åtminstone ytterligare någon avser komma :)
Jag har noterat i min kalender att det är nu på torsdag den 14:e som Fotofika är, så för mig blev det inte ens kollat på forumet förrän idag :)
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Aha! OK, passar det dig nu på torsdag den 14 sept, så går det utmärkt även för min del, jag är ledig. Vilket väl borde göra att vårt Fotofikas fundamentala grundvillkor är uppfyllt - ifall minst 2 pers avser att dyka upp :)
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Blir förträffligt eftersom det som sagt fungerar bara den ena gången för min del - idag. Har redan börjat bygga upp min traditionella ambition - att inte komma senare än kl 18. :)
 
ANNONS