Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Foto/fika i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

Juhani

Avslutat medlemskap
Tack, Gunnar, för ett trevligt (om än långt) samtal om kameror på fotofikat.
Jag får se vad det blir för något som ersätter min nuvarande bil-kamera.
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Hehe, tack själv Juhani! Ja, långt blev det, är kanske tur att vi har 4 veckor att vila upp oss på nu för tiden mellan fika-omgångarna - jag behövde tydligen 3 veckor på mig den här gången... :)

Fick för mig att jag kanske skulle informera alla andra stackare som missade detta :) om att jag kom kl 17:05, vilket är det tidigaste jag någonsin kommit till ett Fotofika. Dessutom var jag först, vilket heller aldrig hänt förr. Du kom ca 17:10, och eftrsom ingen annan kom så tjôtade vi sedan på ända tills Café Olof personalen antagligen började fundera på att slänga ut oss - strax innan de skulle stänga kl 22. Vilket är det senaste jag har gått från något Fotofika någonsin. Och därmed även det längsta fikat jag varit med om - nästan fem timmar...

Men det var verkligen mycket intressant att höra dina erfarenheter. Och om de lite oväntade problem som kan uppstå för någon som dig, som tidigare varit pro-fotograf och nu vill ha en någorlunda billig att-slänga-runt-i-bilen-med-kamera, utan att den känns alltför oproffsig och har för snigellångsam seriebildtagningshastighet. Har kanske ytterligare någon idé när det gäller detta.

Nästa Fotofika blir väl nu torsdag 16 april, ifall jag har räknat rätt. Tänker gå dit, och vi kanske ses då, ifall du inte behöver ytterligare fyra veckor till för att vila upp dig på... :)
 

Juhani

Avslutat medlemskap
Grattis till rekordet :)

Jag kommer nu på torsdag, vet dock inte hur länge jag orkar sitta still för jag har ont i ryggen just nu, men en kaffe med äppelpaj går alltid ner.
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Du är välkommen när du kan!

F.n. kör vi var fjärde vecka. Om inga blir sugna någon/några torsdagar emellan, då meddelar man bara detta här i tråden.
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Juhani, du har tur och slipper mig denna torsdag... :)

Hade tänkt att komma men upptäckte att Fotofikat kolliderar med Vetenskapsfestivalen, så jag hinner inte. Kommer inte ens hinna med att se allt jag vill se/vara med om på Vetenskapsfestivalen...
 

Kijana

Aktiv medlem
Vågar inte säga hur länge sen det var jag var med på ett fotofika i Göteborg, men det var ett tag sedan. Förresten, då var det på Cafe Cello på Andra Lång. Är fotofikat flyttat?

Men hur som helst, om ni nu kör var fjärde vecka, nästa gång blir i så fall 14/5, Kristi Flygare.. Någon som tänker träffas då?
 

Scarlet

Aktiv medlem
Jag kommer inte heller på Kristi Himmelsfärd. Däremot så har jag tänkt att dyka upp på gatufotopromenaden som Daniel Eliasson och FFG Göteborg anordnar.
• När: Lördagen den 9 maj
• Var: Gustaf Adolfs torg
• Kostnad: Gratis
• Vad göra: Ta med kamera och glatt humör
Kanske vi ses där istället?
 

MisterMustard

Aktiv medlem
Jag tänker nog ta mig till ett fotofika så småningom. Glad amatör men det är kul att fota. Vet inte hur min torsdag ser ut men det kanske inte är så många andra som tänker sig fika då heller.

Får lägga in det i kalendern framöver.
 

martinot

Aktiv medlem
Jag kommer inte heller på Kristi Himmelsfärd. Däremot så har jag tänkt att dyka upp på gatufotopromenaden som Daniel Eliasson och FFG Göteborg anordnar.
• När: Lördagen den 9 maj
• Var: Gustaf Adolfs torg
• Kostnad: Gratis
• Vad göra: Ta med kamera och glatt humör
Kanske vi ses där istället?
Låter intressant!

Tid?
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Det verkar knappast vara någon som tänker dyka upp på fotofikat i morgon torsdag, eller?


Jag kommer inte att kunna fika 14/5, så det är långt kvar till nästa.
Ja, det blir ju följden av att vi gått över från varannan och till var fjärde vecka (som bekant på grund av gradvis avtagande deltagarantal under de två senaste åren, ungefär).

I det här fallet kan vi antingen vänta fyra veckor till, alltså till torsdag 11 juni, eller hoppa ur synkroniseringen just denna gång och flytta fram fotofikat en vecka, alltså til 21 maj. Sedan blir det tre veckor till 11 juni, enligt normalschemat.

Det är ju bara att skriva här ifall man vill komma 21 maj.
 

Juhani

Avslutat medlemskap
Jag kan inte komma den 21 maj heller, vi har grillskiva på jobbet :)

Så det blir 11 juni nästa gång för mig.

Gunnar, Jag kan ta med mig kamera då ifall du vill prova på ännu ett jämförelse exemplar?
 

Juhani

Avslutat medlemskap
Hepp, nu blev grillskivan inställd.
Så om du Gunnar tänkt fika nu på torsdag så kan jag hänga på.
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Hehe - jag är vanligen ledig då, så för min del räcker det med att minst en pers tänker fika, så kan jag komma ner och tjôta lite... :)

Ska först på en föreläsning om Higgsbosonen, men räknar med att den ska sluta i "lagom" tid.

Har tänkt lite på din "slänga-runt-i-bilen"-kamera, fast jag hinner inte få fram någonting att visa till denna torsdag. Däremot kanske någonting annat, som du kan jämföra med din lilla Nikon S1. Den är lika liten och lätt, men är nog ändå en "tungviktare" i jämförelse... :)
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Hepp, nu blev grillskivan inställd.
---
Hupp, nu blev det inversen för mig, dvs torsdagen VAR ledig, men blev just nu upptagen.
Man ska ju aldrig tala om trollen, för då står de i farstun...

Sorry Juhani, att jag den här gången blev upptagen i sista minuten. I och för sig ganska ovanligt för min del numera, men understundom händer det att "life is a bitch", kan man kanske säga...
 
ANNONS