Annons

Fotoaffär som tar begagnad i byte?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kalli

Aktiv medlem
Jag har blivit lite sugen att skaffa en Olympus E-M5, men behöver sälja en del av min Nikon utrustning för att ha råd på uppgradering. Skulle gärna vilja undgå att sälja kamera och fem objektiv om möjligt så jag funderar om det finns något fotoaffär som tar begagnad i byte för nytt?

Bor i Falun, men det går väl bra att åka till till exempel Stockholm för att utföra en bra affär. Har frågat i min lokala butik, men de var inte intresserade på grund av att jag har en gammal D40 og flesta objektiven är från 70 och 80 talet och endast manuell fokus.

...jag funderar om det finns något fotoaffär som tar begagnad i byte för nytt?

... jag har en gammal D40 og flesta objektiven är från 70 och 80 talet och endast manuell fokus.
En hel del butiker tar begagnad utrustning i inbyte, t ex Scandinavian Photo och Rajala (båda i Stockholm). Men tyvärr lär de vara helt ointresserade av de grejer du beskriver. Om nu inte några av objektiven är eftertraktade gamla godingar.

Annars så finns ju Schönherrs foto och Wibergs Foto. Nackdelen med dom är att dom har minimalt lager av nya saker om du skall byta in för att köpa nytt. Så det är nog viss leveranstid på grejerna. Men jag tror att båda ställena köper in prylar också utan att du behöver köpa något där. Men det betalar nog sig rätt dåligt.

En säljes-annons här eller på Blocket ger i 9 fall av 10 bättre betalt än att byta in grejerna.

ANNONS
Götaplatsens Foto