Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotobok

Produkter
(logga in för att koppla)

johanpehrson

Aktiv medlem
Hej!
Jag tänkte trycka en fotobok från en fotoresa och behöver lite tips.
Många sidor på nätet blir ju väldigt dyrt när det blir lite fler sidor.
Jag har ganska många bilder som jag vill få med så det blir många sidor.
Vart beställer ni era fotoböcker?
Tacksam för tips där man gör snygga fotoböcker med många sidor till bra pris.
Mvh
Johan
 

FiCa1

Aktiv medlem
Hej!
Jag tänkte trycka en fotobok från en fotoresa och behöver lite tips.
Många sidor på nätet blir ju väldigt dyrt när det blir lite fler sidor.
Jag har ganska många bilder som jag vill få med så det blir många sidor.
Vart beställer ni era fotoböcker?
Tacksam för tips där man gör snygga fotoböcker med många sidor till bra pris.
Mvh
Johan
Jag har använt Crimson och Blurb med mycket bra resultat. Kvaliteten är hög. Båda är enkla att använda, men Blurb har fördelen att man kan göra boken i InDesign och ladda upp den som PDF för tryck av Blurb (via Blurb-plug-in). Bra pris? Tja, billigt är det inte. En bok med 150–200 sidor går väl lös på dryga 1000 riksdaler för 1–10 ex.

/ Med vänlig hälsning, FiCa1
Sawant Photography
 

befl

Aktiv medlem
Hej. Pris är ju något man själv måste sätta värde på så det är bara du själv som kan säga om det är dyrt eller ej.
Jag har under ett flertal år använt mig av Crimson som i mitt tycke gör en bra produkt och till ett rimligt pris. Mvh Benny
 

Gille Spie

Aktiv medlem
Hej
Under senaste 5 åren cirka 20 fotoböcker hos Crimson. Alltid nöjd - mycket nöjd. Dom som fått dom av mig jättenöjda.
 

Jenny Jonsson

Aktiv medlem
Jag använder mig av Fotoklok. Jag tror att de är snäppet billigare än Crimson, men framförallt får man som återkommande kund rabattcheckar. Första fotoboken är till fullpris, därefter har man rabatt 20-25% och då blir det ju prisvärt. Om du väljer Fotoklok, kosta på dig 6-färgstrycket, det gör skillnad. Jag tycker standardkvaliten på papper är tillräckligt bra och att uppgraderingen till bättre papper inte gör så stor skillnad att det motiverar kostnaden
 

johanpehrson

Aktiv medlem
Tack för svar!
Jag började jobba i Crimsons Frontbook program och efter några timmar/sidor kunde jag inte lägga till flera. Tror jag kom upp till typ 60 sidor sen tog det stopp. Jag vill ju göra en bok på minst 100 sidor.
Funkar inte det på Crimson tro?
 

apersson850

Aktiv medlem
Om jag inte minns fel var det Önskefoto jag använde när jag gjorde min hittills enda fotobok. Den var på 32 sidor, på bra papper. Kostade ca 500 kronor. Tror det blev ett 15-tal av den boken.
Oavsett vem du beställer av printas många av dem på samma ställe. Albumprinter, som bland annat äger Önskefoto, erbjuder printtjänster även till sina konkurrenter på fotoboksmarknaden. Jag jobbar ju i printbranschen, så jag har varit hos Albumprinter i Holland. De hade en rätt stor flock HP Indigo printrar som körde fotoböcker där.
 

Gille Spie

Aktiv medlem
Jag frågade en gång och fick följande svar
om fotobok enkel design liggande A4 med omslag och fick svaret att 200 sidor var max.

Beror kanske på vilken typ av bok man väljer.
 

Josef430

Aktiv medlem
Hej!
Jag tänkte trycka en fotobok från en fotoresa och behöver lite tips.
Många sidor på nätet blir ju väldigt dyrt när det blir lite fler sidor.
Jag har ganska många bilder som jag vill få med så det blir många sidor.
Vart beställer ni era fotoböcker?
Tacksam för tips där man gör snygga fotoböcker med många sidor till bra pris.
Mvh
Johan
Vi har de senaste åren beställt ett 15-tal fotoböcker från Fotoklok, de flesta med bilder från resor. Sidantalet har varierat från ett 50-tal till närmare 200 om jag kommer ihåg rätt.
Mycket bra kvalitet , snabba leveranser och en fantastisk support.
Behöver man hjälp, så svarar de på e-mail direkt även på kvällstid.
Lättanvänd programvara och flera olika format.
Rekommenderas varmt!/ Christer
 

FiCa1

Aktiv medlem
Tack för svar!
Jag började jobba i Crimsons Frontbook program och efter några timmar/sidor kunde jag inte lägga till flera. Tror jag kom upp till typ 60 sidor sen tog det stopp. Jag vill ju göra en bok på minst 100 sidor.
Funkar inte det på Crimson tro?
Kolla så att du inte har valt "Lay-Flat"-formatet – där är gränsen 60 sidor max. Jag har gjort en bok på Crimson i största kvadrat-formatet, och då var max 200 sidor.

/ Med vänlig hälsning, FiCa1
 

the-mobe

Aktiv medlem
Jag har kört med fotoklok de senaste 7 åren och är mycket nöjd, gjorde någon bok med över 100 sidor så det fungerar.
 

johanpehrson

Aktiv medlem
Kolla så att du inte har valt "Lay-Flat"-formatet – där är gränsen 60 sidor max. Jag har gjort en bok på Crimson i största kvadrat-formatet, och då var max 200 sidor.

/ Med vänlig hälsning, FiCa1
Hej!
Jag har valt med ”lay-flat” format. Tyckte det såg snyggt ut. Där har vi felet. Kan jag byta format på mitt pågående projekt i Frontbook eller är det bara att börja om?
Tack för svar!
 
ANNONS