Hi folks
Jag måste även om jag är en Nikonanvändare hålla med trådskaparen om att Nikonobjektiv är rätt sällsynta på arrangemang som detta eller för all del även på sportevenemang. Har pratat med en hel del fotohandlare om detta tidigare och dom är mer eller mindre samstämmiga: Canon har ett mycket bättre paket till tidningar och andra större profisionella fotoföretag än vad Nikon kan erbjuda. Paketet innehåller sponsring, support, service etc.
Det var dessutom rätt mycket strul och osäkerhet med Nikon för ett antal år sedan när Nikon gick från en konkursande fristående generalagent till egen regi samtidigt som Canon hade mer attratkiva gluggar och hus med IS etc . (Idag anser jag dom vara mer eller mindre jämnbördiga.)
Nikon ägde ju hela marknaden med F, F2 och F3 kamerorna medan Canon slog från underläge och satsade stenhårt på att komma in i värmen. Nikon behövde inte direkt jobba för kunderna på den här tiden till skillnad från Canon. Jag kan göra en jämförelse med Xerox.
Störst vackrast och bäst under en massa år. Tyckte tyvärr även hela företaget och brydde sig inte speciellt mycket om vare sig kunder eller konkurrenter. Tog mycket stryk under ett antal år på sjuttio och åttiotalet. Tog mycket krafter för att förändra attidyder och processer för att komma tillbaka. Hos en del kunder lever tyvärr fortfarande minnet från förr kvar.
Mankan