Annons

Fotojobb och FinePix S2Pro

Produkter
(logga in för att koppla)

abatarphoto

Aktiv medlem
Hej
jag har köpt en S2Pro och får den nu i veckan någon dag? Tyvärr är jag bortrset från 10/4 tordag morgon, och hinner eventuellt inte sätta mig in i kamerans funktioner förrän på söndag.

Sedan slumpar det sig så att jag har ett fotouppdrag åt Green Cargo (fd SJ godstrafik) i Eskilstuna, 14/4 eller 15/4. Skall dokumentera ett nytt lok och en ny vagn, för reklambroschyr.
Exteriör fotografering och interiör fotografering i vagnen som är en typ av "husvagn" för lokförarna med sovrum och kök och liknande.

Skulle gärna vilja använda S2Pro i detta uppdrag, därför önskas tips på hur S2:an skall användas i hantering av mig,från fotografering till inladdning i datorn med allt vad det innebär.

Tackar på förhand / Björn

Jag föreslår att du använder din vanliga kamera till detta, ev kör med s2;an som ett test.

det är inte kul att jobba med en kamera som man inte behärskar, bara frustrerande. ta dig tid att lära dig den först. kör med din gamla så länge.

En riktigt lurig sak med S2:an är att när det är lite kallt (runt noll) kan den trilskas. Spegeln utlöses, men senorn är avstängd. Detta märker man inte i sökaren utan bara på displayen på kamera som blinkar "error". Det säga att Fuji jobbar på problemet.

ANNONS
Götaplatsens Foto