Annons

Fotokurs utomlands?

Produkter
(logga in för att koppla)

KPSL

Ny medlem
Hej!

Tänkte kolla om någon vet om det finns någon svensk arrangör som kör fotokurser/workshops utomlands under sommaren? Läste här på forumet om Marcus Johanssons workshop i streetphotography i Paris & New York. Något liknande skulle jag tycka vara superkul, men de var bara på två dagar och jag skulle vilja hitta någon som är en vecka/5 dagar. Gärna i Frankrike, Spanien, Italien, Grekland eller liknande. Lite landskapsfotografering, lite stadsmiljöer, få hjälp med tekniken och möjligheten att utvecklas genom feedback på bilder med mera. Inte på helt supernybörjarnivå, men kanske inte en workshop för endast yrkesverksamma fotografer heller, så avancerad är jag inte ännu...

Jag har surfat runt på nätet och hittat massor av intressanta sådana kurser, men alla arrangörer är engelska eller amerikanska och det känns ju betydligt lättare att ta all terminologi på svenska.

Jag vore supertacksam för alla tips som kan pigga upp min sommarsemester med lite skojiga fotoutmaningar!

PS. Om någon varit på någon fotokurs med någon utländsk arrangör som du kan rekommendera är även det av intresse. Hittar jag ingen svensk kurs så kommer jag nog boka en på engelska och då är det ju bra att veta om någon har bra eller dåliga erfarenheter av någon leverantör.
 
Jag är också sugen på detta - har du hittat några som verkar intressanta?
Inga andra som har tips på fådagarskurser utomlands?
 
Jag kan skräddarsy en kurs för ändamålet!

Det är nog inga problem att sätta upp en 5 dagars kurs eller liknande utomlands!

Upplägg och struktur finns redan. Sedan skall det vara ett innehåll/program som motsvarar era önskemål...

Kontakta mig gärna över mejl eller slå en pling så kan vi resonera fram innehåll och geografisk plats och därefter räkna fram ekonomi samt antal deltagare!

Mvh //Fotograf Marcus Johansson

www.icepic.se
 
Hej,

Jag är mkt intresserad av att gå en kurs i Brisbane - Australien.

Hade tänkt mig ett par månader - halvår. Måste vara klar till Feb 2011, men vill gärna starta nu i sommar. Och då en kurs för amatör, jag har fotat ett par månader aktivt och behärskar kameran hyffsat tycker jag själv. Altså en kurs med steget efter "hur använder jag M funktionen".

Någon som har något tips alls? Eller kanske någon som skall ner och jobba som vill ha med sig en lärling..
 
Utomlands finns den här. Jag har varit och vandrat i Rumänien i samma företags regi för några år sedan och det var riktigt trevligt. Naturen är dessutom underbar. Fotokursen går för första gången i år. Men dom säger att läraren är kunnig.

http://www.exploreromania.org/photography.php

Klicka på "tour dossier" längre ned på sidan.

/Micke
 
Tack, synd bara att den inte var i Australien. Det är nämligen där jag kommer vara, och jag vill gärna gå en kurs där.

Mvh F
 
Jag var på en jättebra workshop i Barcelona för ett och ett halvt år sedan. Den var med bland andra Anders Petersen och Ewa Stackelberg i Internationella skolorna Barcelonas regi: http://www.is-barcelona.com/
Här är några andra tips: Om man prenumererar på Magnums nyhetsbrev så får man information om var och när Magnumfotograferna håller workshops – och de vänder sig inte bara till professionella fotografer även om det kanske är bra att vara på en ganska avancerad amatörnivå för att få ut så mycket som möjligt av workshopen. Här är en länk till en annan workshop som jag fått tips om och som hade platser kvar tidigare i veckan: www.tol.org/client/training/course/21119-photojournalism-august-2010-.html?overview
Fatamorgana i Köpenhamn håller också workshops med massor av intressanta fotografer under somrarna www.fata.dk/
 
ANNONS