Annons

Fotosidan Akademi - Ny onlinekurs

Produkter
(logga in för att koppla)

vifra

Aktiv medlem
Fotosidan Akademi startar ny kurs. Den ska köras via zoom och
använda dropbox för kommunikation.
Livesändning varje måndag utom jul- och nyår. Hon ska köra två
varje månad och han en. (Vem ansvarar för resten av måndagarna?)
Anmälan är bindande utan ångerrätt! Så anmäler jag mig och
betalar in 995kr (månadsavgift) eller 11.000kr (hela avgiften)
och senare inser att det här var inget för mig, så är jag ändå
enligt villkoren tvungen att fortsätta betala.
Är det ens förenligt med konsumentlagstiftningen?
Man kan också betala hela kursavgiften på en gång utan att veta vad man får.
Kursutgivarna gör nämligen klart att kursen ska utformas under kursen gång med hjälp av deltagarna.

Nä, känns inte genomtänkt. Luddigt kursinnehåll. Suspekta betalningsvillkor. Inget för mig. Gör en kurs med PayPerView istället!
 

pdahlen

Aktiv medlem
Håller med ovanstående och det retar mig också att det står på förstasidan att kursen kostar 995:- som sedan visar sig vara anmälningsavgiften. När kursen kom på tal första gången, för några veckor sedan (men försvann), så kostade hela kursen 995:-. När den då kostade 995:- så var jag lite intresserad att hoppa på, även om man inte hade en aning om vad det var för något, men jag tänkte att iaf några delar kan vara intressanta. När den nu kostar 10000:- utan att det finns någon plan vilken inrikting den ska ha eller om den täcker upp allt från UV foto, till drönare? Kom att tänka på en Monty Python sketch de skulle bestiga ett berg och bygga en bro mellan de två topparna, de hade en komplett plan hur de skulle lämna London därefter skulle de improvisera.

Kan även ifråga prissättningen, hade det inte varit bättre att ha kanske 300 som betalar 1000:- än 30 om man nu kommer upp i detta som betalar 10000:-? Jag är nog inte så optimistiskt så jag tror att det finns 30 intresse, så jag väntar på tillfället för de 300 för 1000:- istället :)
 
Senast ändrad:

pdahlen

Aktiv medlem
Möjligt jag har missuppfattat videolektionerna, för det finns ju inte så mycket information vad detta är, men jag har förstått dessa som envägs? även om de skulle vara live. Kanske är det tänkt att man ska kunna ställa textade frågor, såsom FS videsändning var i somras? Jag såg det mer som typ moderskeppet med möjlighet att få respons på bilder, men upplägget är väldigt oklart. Tänkte att det borde ändå vara bättre att nå ut till 300 kanske 500 personer än ett fåtal när man ändå håller på att sänder
 

p-3

Medlem
Jag tycker att 30 personer är lagom för att man ska hinna ge feedback åt alla, samt tycker inte alls priset är helt rimligt, ingen vill ju arbeta gratis.

Däremot hade jag föredragit att detta hade körts varannan eller var tredje vecka istället, visserligen kan man se detta i efterhand.

Jag kommer med all säkerhet boka in mig på detta, är det flera som har gjort detta?
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Vi testar en lång exklusiv kurs med riktigt duktiga föreläsare. Prisbilden är hög men kursen är ett år. Vi kommer släppa fler varianter av kurser framöver och då kan man tänka sig olika prisbilder.
 
Vi testar en lång exklusiv kurs med riktigt duktiga föreläsare. Prisbilden är hög men kursen är ett år. Vi kommer släppa fler varianter av kurser framöver och då kan man tänka sig olika prisbilder.
Hej,
Jag fick veta om kursen idag o nu får jag svar att kursen inte går längre. Är den full eller håller ni å med någon justering. Jag är mycket intresserad av att gå.
Mvh
Carina Kullander
 

pdahlen

Aktiv medlem
Vi testar en lång exklusiv kurs med riktigt duktiga föreläsare. Prisbilden är hög men kursen är ett år. Vi kommer släppa fler varianter av kurser framöver och då kan man tänka sig olika prisbilder.
Jag köper det, men kan ni inte ändra på första sidan att kursen kostar det den gör och inte 995:- då det inte går att enbart gå en månad
 
Hej,
Jag fick veta om kursen idag o nu får jag svar att kursen inte går längre. Är den full eller håller ni å med någon justering. Jag är mycket intresserad av att gå.
Mvh
Carina Kullander
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jag köper det, men kan ni inte ändra på första sidan att kursen kostar det den gör och inte 995:- då det inte går att enbart gå en månad
Nej inte just nu av tekniska skäl utan vi förklarar det i texten och det är tydligt när du lägger kursen i varukorgen och checkar ut den.
 

thommya

Aktiv medlem
Haha vilket sammanträffande!
Jag anordnar en kurs i Lightroom med start i september som skall köras via zoom och använda dropbox för kommunikation.
Livesändning varje torsdag fram till mitten på oktober.
Har ni sneglat på mitt koncept? 😄
 
ANNONS