Annons

Fotoskärare/giljotin/etc.

Produkter
(logga in för att koppla)

tveksamt

Ny medlem
Hej!

Min sambo fotar en del och vill nu göra lite album på ett gäng av de bilder som tas. Hon låter därför göra papperskopior på en del bilder men önskar sedan beskära dessa.
Till jul har hon därför låtit meddela att en fotoskärare/giljotin/vad mer de nu kan tänkas kallas vore en bra klapp att få.

Efter att ha googlat lite verkar modellerna på typ classes och Kjell inte vara någon direkt höjdare, så jag skulle bli väldigt glad för tips på vad jag kan köpa henne som faktiskt håller lite kvalitet. Gärna förstås utan att den kostar skjortan om möjligt..
Tack!

Oh, och har jag lagt tråden i fel forumdel får någon gärna flytta den.

Hej!

Min sambo fotar en del och vill nu göra lite album på ett gäng av de bilder som tas. Hon låter därför göra papperskopior på en del bilder men önskar sedan beskära dessa.
Till jul har hon därför låtit meddela att en fotoskärare/giljotin/vad mer de nu kan tänkas kallas vore en bra klapp att få.

Efter att ha googlat lite verkar modellerna på typ classes och Kjell inte vara någon direkt höjdare, så jag skulle bli väldigt glad för tips på vad jag kan köpa henne som faktiskt håller lite kvalitet. Gärna förstås utan att den kostar skjortan om möjligt..
Tack!

Oh, och har jag lagt tråden i fel forumdel får någon gärna flytta den.

Jag gjorde misstaget att köpa en billig kniv och det fungerade inte bra.

Du måste vara beredd att betala ett par tre tusen för en riktig kniv.

Du vill ha en roterande kniv.

Jag har en Dahle och jag är nöjd. Det finns andra märken. Låna din grannes Google-maskin.

jag själv har faktiskt sålt bort mina skärmaskiner trots bra märke o rätt dyra så var dom inte optimala. Nu för tiden skär jag printrarna för hand, med en skärlinjal (köpt på konstbutik) o vanlig mattkniv.
Blir alltid perfekt rakt.

Det du behöver utöver kniv o stållinjal är en Mdf träskiva. Min mdf skiva är 60x60 samt jag lägget en tunn plastsskärbräda på den för träskivan är lite hård att skära på. Tunna plastskärbrädan finns på Ikea att köpa.

jag själv har faktiskt sålt bort mina skärmaskiner trots bra märke o rätt dyra så var dom inte optimala. Nu för tiden skär jag printrarna för hand, med en skärlinjal (köpt på konstbutik) o vanlig mattkniv.
Blir alltid perfekt rakt.

Det du behöver utöver kniv o stållinjal är en Mdf träskiva. Min mdf skiva är 60x60 samt jag lägget en tunn plastsskärbräda på den för träskivan är lite hård att skära på. Tunna plastskärbrädan finns på Ikea att köpa.

Du har nog rätt. Jag har sett flera printlab som gör så...

....Det du behöver utöver kniv o stållinjal är en Mdf träskiva. Min mdf skiva är 60x60 samt jag lägget en tunn plastsskärbräda på den för träskivan är lite hård att skära på. Tunna plastskärbrädan finns på Ikea att köpa.

Om du inte har provat att använda en självläkande skärmatta istället för skärbräda så gör det. Man tror inte att underlaget ska göra så stor skillnad, men det gör det! Den underlättar skärande enormt mycket.
Finns bl.a. hos Panduro. Googla på "skärmatta".

Om du inte har provat att använda en självläkande skärmatta istället för skärbräda så gör det. Man tror inte att underlaget ska göra så stor skillnad, men det gör det! Den underlättar skärande enormt mycket.
Finns bl.a. hos Panduro. Googla på "skärmatta".

Har en sådan men gillar supertunna skärbrädan bättre. Vet inte om det egentligen är en skärbräda den är av mjuk plast o typ 5 mm tjock. Håller inte för evigt men funkar bra.

ANNONS
Götaplatsens Foto