Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoskolansokan!

Produkter
(logga in för att koppla)

mc bruno

Aktiv medlem
Hej!
Funderar pa att soka en fotoskola pa BA niva. Hur ser ett bra personligt brev ut? Nagot sarskiljt de tittar efter? Lika dant undrar jag angaende urbetsproverna, vad tror ni de tittar efter pa dom? Ska kanske tillaggas att den skola jag funderar pa att soka till ar en skola som vander sig mycket till konstnarlig o kreativ fotografi. Tack pa forhand!

Stor fråga som kräver ett långt svar.
Jag skall ge ngr enkla tips;)

-Lägg vikt i att presentera din önskan om varför du söker på just DEN skolan och varför just DU bör komma in. Vad är spec bra för dig med just den skolan och varför passar den just dig?

-Få men Väl valda ord med ovan nämnda kvalitet lyffter kanske ditt brev ur mängden;)

-Skriv att du önskar en kvalitativ personlig utveckling där ditt individuella uttryck springer fram,, och att du tror just den skolan kan erbjuda grunden för det just du behöver.

-Får inte bli för långt,, skryt INte med massor av bilder och överskrid aldrig den ev maxgränsen.
Välj bilder som oavsett kategori har en slags helthet i uttrycket utan att de sitter i serie,, Man skall inte ge intrycket av att vara "splittrat i sitt bildspråk",

Mvh Niclas, som sökt mycket med både avslag och intagning som resultat;)

Intressant tråd. Är själv intresserad av att söka lite utbildningar, och undrar hur det är med arbetsproverna. Vad tittar man på när det gäller bilderna. Allt antar jag, men vad ska man tänka på om man får t.ex "10 bilder på temat människor"?

ANNONS
Götaplatsens Foto