Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fototips Mallorca önskas

Produkter
(logga in för att koppla)

Ulfie81

Aktiv medlem
Hej hej!

Ska till sommaren på första "vuxensemestern" dvs inte en suparesa och inte heller familjeresa med barn... utan bara jag och flickvännen, badkläder och den fullspäckade kameraväskan:)

Vi kommer bo i Palma Nova men ha tillgång till bil.

Jag skulle gärna vilja ha tips på "fotospots" man inte bör missa!

Finns det några goa pittoreska kvarter inne i Palma, vackra kyrkor i bergen, ruiner, eller speciella platser där landskapet är något utöver det vanliga! Alla tips tas emot med största värme:)

Vad ska man absolut inte missa...självklart kan det vara lika mycket en upplevelse som ett tillfälle att ta fram kameran


tack och bock

mvh Uffe
 

Nils-Erik Larson

Aktiv medlem
Bodde i Palma Nova en vecka förra hösten. Var fyra heldagar inne i gamla stan i Palma de Mallorca. Enklast att ta bussen fram och tillbaka då man slipper tänka på parkeringsplats. Vill du ta bilen brukar det finnas gott om parkeringsplatser i hamnen nedanför katedralen. Sen får man gå till fots. Med bussen finns flera busshållplatser i centrum av Palma Nova liksom mitt i centrum av Palma de Mallorca. Mitt intresse är gatufoto och cityscape så det är Palma de Mallorca som gäller. Om du är intresserad av natur och vill använda bilen så ska du givetvis ta västra kustvägen över Banyalbufar, Puerto Soller, Valdemossa, Luc, Pollenca och ända upp till Cap Formentor. Naturligtvis kan du göra ett besök i gamla Alcudia på hemvägen som jag gillar. Hoppa över resten av ön då det finns om turistgetton och din tid är ju begränsad.
 

Ulfie81

Aktiv medlem
Ahh


tack så mycket! har faktiskt vart i Alcudia men det var småbarn med så då fick man hänga vid poolen å käka glass...hann inte med något fotograferande!
 
ANNONS