Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fråga ang produktfoto / porträtt

Produkter
(logga in för att koppla)

johnnynu

Aktiv medlem
Är på jakt efter utrustning till produktfoto samt ev ljus som man kan ha nytta av att fota porträtt med.

Min utrustning just nu:
Nikon D200
Nikon 70-200 f/2.8
Nikon 1.8D 50mm
Sigma 10-20
Nikon 18-55 f/3.5-5.6
SB-400
gaaammalt velbon stativ.

Behöver 1st produkttält där olika produkter i flingpaketsstorlek som väger ca 1-10kg ska fotas.
Det produkttält jag har sett var ganska små och rätt dyra (runt 5-6k).

Har länge varit sugen på en SB-800 blixt, hur långt kommer man med en sådan? Går det att kombinera med min SB-400 samt interna blixten eller blir det kaos?

Iom att jag även kommer att fota lite actionbilder så kan en SB-800 vara väldigt intressant men hur långt kommer man med en sådan?

Känns även som jag skulle behöva komplettera med ett 18-70mm objektiv med lite bättre bländare?

Mitt 70-200 objektiv kan jag verkligen inte slita mig ifrån men kanske blir väldigt svårt att använda i det här sammanhanget förutom porträttbilderna?

Behöver tips och idèer.
Jättetacksam för svar.

OBS behöver inte vara proffsutrustning men endå bra och flexibla grejjer som man klarar sig ganska långt på.

ANNONS
Götaplatsens Foto