Annons

Fråga om kamera.

Produkter
(logga in för att koppla)

Shaggbom

Aktiv medlem
Sony Cybershot DSC-W15

Hur är denna tycker ni?
jag vill ha en bra kamera som klarar så mycket som möjligt... men vet av gammal erfarenhet att om jag köper en förstor kamera kommer den bara ligga och samla damm..
+ jag vill också kunna ha den i tex fickan för att den ska kunna följa med vart man änn är...
så att man har den med då man behöver den.

Har försökt hitta en kamera som har mycket manuella inställningar men då går domupp så mycket i storlek.

jag har sedan gammalt en 2 mpixel kamera men den börjar bli för dålig nu och den saknar nästan alla inställningar.

Jag ska förmodligen flytta till Australien om några månader och skulle vilja ha en bra kamera tills dess. Är den här ett bra köp?

tacksam för alla svar/tips.

Mvh Simon

Hej! Jag kan rekommendera Olympus mju 800 digital. Bra batterihållbarhet, ca 300 bilder innan laddning behövs (tyvärr bara ett speciellt uppladdningsbart batteri). Många valmöjligheter, bla program, S-läge, A-läge, jättesnabbläge (5 bilder/sek men med lägre upplösning), väderskyddad, flera blixtfunktioner, program för återställande (?) av döda pixlar, borttagande av röda ögon direkt på fotot mm mm. Får lätt plats i fickan. Har fått "inte toppklass" på bildresulta, men jag är nöjd. I alla fall på förstoringar upp till A4. Kolla Steves Digicams eller Cyberphoto för recension. Lycka till!

ANNONS
Götaplatsens Foto