Annons

Fråga om Minolta Autometer VI

Produkter
(logga in för att koppla)

andm31

Aktiv medlem
Tja, jag fick den idag och jisses vilken härlig grej *ler*.

Har nu lyckats få den att visa lite fler steg när det gäller slutartiden (tack för instruktionsboken).

Men, en sak återstår... På scandinavians hemsida så står följande lilla beskrivande rad: "Stor display med inbyggd belysning"

Nu så hittar jag absolut ingen beskrivning i instruktionsboken om någon belysning av skärmen. Om man använder spotmätningen så lyser ju det inne i den sökaren men displayen lyser inte. Så har scandinavian missuppfatta eller är det jag som missat någon (jag har förövrigt provat alla knappkombinationer som jag kan komma på för få den att lysa... det är väldigt mörkt nu så om den skulle lysa av sig själv när det är mörkt så gör den inte det).

tack på förhand!

mvh Anders

Jag har en IV, tror mig veta att den lyses upp då det är mörkt.
Att den känner av det själv, har aldrig tänkt på det. Den lyser ju när det behövs...

Förresten, jag börjar undra om det ens är en funktion, borde det inte stå i instruktionsboken då?

Jaja... dåliga instruktionsböcker finns ju, jag kan i alla fall inte få den att lysa (provade inne i min gardrob och där är det mörkt). Jag mailade till scandinavian och frågade får se vad de säger.

Jag skrev förresten fel, det är en Minolta Flashmeter VI och inget annat (då kanske den inte har den funktionen).

Till Adam: det skulle vara jättesnällt.

mvh Anders

Verkar väldigt klurigt kring att få ett svar... på scandinavian visste man inte och skickade mig till minolta och där var det lika svårt. Till slut så hittade mitt mail fram till någon som trodde att det skulle vara en bakgrundsbelyst lcd på modellen, men han var inte säker och han hade ingen på lagret så han kunde kolla... han skulle återkomma!

Ibland är det lite kul att ställa till det för folk! *ler*

ANNONS
Götaplatsens Foto