Annons

Fråga: Skummaskin någon?

Produkter
(logga in för att koppla)

SMACH

Ny medlem
Ska ha en fotografering nästa vecka. Någon som vet var man kan hyra en skummaskin runt Stockholm. Det brukar vara populärt på nattklubbar med skumparty.

Jag ska löddra in en hel långfärdsbuss!!!

//Marcus

"Tänd eld på den...." HAHA

Testade med vatten och badskum i en balja och så blåste jag med en gammal dammsugare, en sån där man kan sätta slangen i utblåset. Mycke skum blev det! Vet inte om det räcker till en hel buss men till en bil skulle det i alla fall ha räckt.

Jag tror att det finns lättskumsaggregat att hyra. Prata dock med miljöfolket i kommunen innan du blåser på.
Följande bilder är tagna i samband med ett prov av lättskumanläggningen i en av FV verkstäder för 19 år sedan. Den första bilden är tagen ca 30 s efter start, den andra sedan provet avbrutits efter 4 min och skumhöjden 4 m = godkänt. Den sista bilden när portarna öppnas och skummet släpps ut.
Jag vet inte hur många bussar det rymdes i hallen men det fick plats 6 eller 8 fpl 37 och en del utrustning runt dem.

Bilagor

• imgp8435 skumprov  880913 by110 f15 e 30 sek 400 pix.jpg
    imgp8435 skumprov 880913 by110 f15 e 30 sek 400 pix.jpg
    47.9 KB · Visningar: 440
Vi har för tillfället en skummaskin på jobbet som är hyrd av Panorama Film- och Teatereffekter (http://www.panoramafilm.se/). Den fungerar rätt bra, men vätskan är definitivt färskvara. Den första vätskan vi fick tag på var för gammal och luktade väldigt distinkt av fisk, vilket medförde väldigt många "märkliga" kommentarer.....

ANNONS
Götaplatsens Foto