Annons

Frågor ang. G7x Mark ii

Produkter
(logga in för att koppla)

MrKarisma

Aktiv medlem
Hej,

Jag funderar på att skaffa mig en riktigt bra kompaktkamera som ersättare för min urslitna Nikon J1. Tittar på Powershot G7x Mark ii. Hur snabbt startar den i verkligheten? Längre starttid än max 1 sekund gör ju en kamera oanvändbar till annat än statiska objekt.. Någon med erfarenhet?
Tack på förhand!
 

Viewmaster

Aktiv medlem
Jag har en G7X mk2 sedan några månader, upplever att den startar acceptabelt snabbt. En sekund vete sjutton dock, förmodligen mer i närheten av 2 sekunder, men jag skall mäta när jag kommer hem.

Jag tror(!) att det kan vara svårt att hitta en hyfsat högspecad kompaktkamera med motsvarande funktionalitet som startar på en sekund eller snabbare.

Rent allmänt ifråga om funktionalitet, prestanda och prisvärdhet (begagnad för 2000 kr i klanderfritt skick med ett extra batteri) har kameran inte gjort mig besviken ännu.
 

Viewmaster

Aktiv medlem
Svårt att mäta exakt men någonstans runt 0,9-1,1 sek till sökarbild, ytterligare ett par tiondelar tills alla menyobjekt syns på skärmen. Typ 2 sekunder till första exponeringen varav AF tar några tiondelar.
 
ANNONS