Annons

Framkalla digitalt 50x70 och STÖRRE?

Produkter
(logga in för att koppla)

fhe

Aktiv medlem
Väldigt off topic men på deras förstasida för foto (länk) visar de en "slumpmässig bild". Blev lite nyfiken på hur det går till, kryssar man i att man tycker det är ok att de publicerar bilderna eller tar de sig bara friheten att publicera vad de känner för på nätet?
Edit: Såg nu att om man klickade på bilden ramlade man in i nåt album, antar att de bara tar sånt som lagts i publika album.
 

jorgen.hubner

Aktiv medlem
fhe skrev:
Väldigt off topic men på deras förstasida för foto (länk) visar de en "slumpmässig bild". Blev lite nyfiken på hur det går till, kryssar man i att man tycker det är ok att de publicerar bilderna eller tar de sig bara friheten att publicera vad de känner för på nätet?[/i]
Har kontaktat radiocity, här är deras svar:


Hej

det är bilder som kunden själv valt att vara offentliga. vi visar inga
bilder där man valt att det är ett stängt album. när man registerar sig så
finns det 3 eller 4 olika alternativ, alternativet som är ifyllt är ett
stängt album och lösen ordsskyddat. de albumen visas aldrig, bara album som
inte har lösenordsskydd.

Vänligen

Mikael Bohlin
Radiocity Audio Video AB
/Jörgen
 

Anders_G

Medlem
Jag kan rekommendera rosenfoto i Huskvarna. Framkallar nästan alla mina bilder där. De är mycket duktiga och alla bilder framkallas på eget labb i huskvarna. www.rosenfoto.se. Bilder större än 30 x 45 skrivs ut på en epson A1 skrivare....

Jag har själv aldrig blivit besviken på någon framkallning jag gjort där.
 

j0akim

Aktiv medlem
hur blir fotona om man förstorar från en D70 till 50x75? och har fotat i .jpg large? funkar det över huvudtaget?
 

HRL

Aktiv medlem
F.G. skrev:
Jag är nog blind, hittar inte prislistan för frontweb...

kopior = pappersbilder?
förstoring = ?


Format Pris
30x45 (Blankt eller Matt) 39 kr
35x50 (Matt eller Blank) 70 kr
50x75 (Matt eller Blank) 95 kr
70x100 (Matt eller Blank) 180 kr
Dessa priser gäller från första kopian - vi har inget krav på minimibeställning! Ingen expeditionsavgift, endast postens porto tillkommer (42 kronor).
 

Oscar

Aktiv medlem
F.G. skrev:
Jag är nog blind, hittar inte prislistan för frontweb...

kopior = pappersbilder?
förstoring = ?
Här har ni frontwebs priser för förstoringar..

Jag har framkallat 70x100 från 10D med grymt bra resultat. F.ö. så framkallede jag en 50x70 från 3mp bildfil på fotolabo med godkänt resultat med normalt betraktingingsavstånd.

Format Pris
30x45 (Blankt eller Matt) 39 kr
35x50 (Matt eller Blank) 70 kr
50x75 (Matt eller Blank) 95 kr
70x100 (Matt eller Blank) 180 kr
Dessa priser gäller från första kopian - vi har inget krav på minimibeställning! Ingen expeditionsavgift, endast postens porto tillkommer (42 kronor).


oops inte tillr. snabb.
 

Frolicc

Aktiv medlem
Har surfat runt lite på crimson's hemsida utan att bli speciellt mycket klokare på vilka priser som egentligen gäller.

Om man går in på exempelvis frontweb poster så ser man att en 50x75 kopia kostar 95kr. Om man däremot går in på fronweb pro så kostar en 50x75 120kr (en lambda kopia?).

Vad är skillnaden?
Vad skiljer frontweb express från frontweb pro?
 
ANNONS