Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Framkalla e6

Produkter
(logga in för att koppla)

mbroman123

Ny medlem
Hej!

Jag har letat runt lite efter någon som framkallar e6 i Stockholm, tänkte jag gör ett försök här i gruppen och ser om någon eller någon som känner någon har möjlighet att göra det mot betalning?
 

Fredrikpersson

Aktiv medlem
Vet att du frågade efter labb i Sthlm och kollade på de lab jag brukar använda där, men nix. E6 verkar vara svårt att hitta i huvudstaden.

Många talar gott om Carmencita Film Lab i Spanien. Känner fotografer här i Sverige som använder dem och som är mycket nöjda med både resultat och service.

 

Andreas U

Aktiv medlem
Qpix i Göteborg framkallar E6. Vet att det varit lite svårt att få fram kem för dom tidigare så det är ju bäst att ringa o kolla med dem först.
/ A
 

sodeto

Aktiv medlem
Det här ju inte i Sverige, men betydligt närmare än Spanien. Jag bor i Finland och brukar framkalla mina diafilmer hos Kuva Paijula i Åbo och jag har varit nöjd med deras jobb. De vill ha betalningen före de skickar iväg nåt så fakturan brukar komma på e-post när allt är klart. Det är klart att de inte kör diaframkallning alla dagar, men det brukar sällan ta längre än en vecka. Hemsidan är enbart på finska men det går säkert att kontakta på engelska, har inte testat på svenska, det är heller inte omöjligt att det kan lyckas i Åbo. Här är priserna:
 

idrougge

Aktiv medlem
Photofun, som har flera butiker, tar emot E6 och skickar det vidare till Cewes labb i Tyskland. Bra resultat, men tar två–tre veckor att få tillbaka.
 
ANNONS