Annons

Framkalla svartvitt utan att bli skinnad

Produkter
(logga in för att koppla)

joniz

Aktiv medlem
Efter att ha knatat runt till diverse expertbutiker, fotoquick och liknande har jag konstaterat att dom försöker råna en om man vill framkalla två rullar svartvitt (Ej C-41 process). Finns det någon som
framkallar dessa rullar till någorlunda rimlig kurs i Stockholmstrakten ? Med rimlig kurs menas mindre än
80 för att framkalla + 8 spänn bilden som dom skulle ha där jag frågade, blir en slant för två 36 bilders rullar.

joniz skrev:
Finns det någon som framkallar dessa rullar till någorlunda rimlig kurs i Stockholmstrakten ?

Det lilla antalet filmrullar jag tar numera framkallar jag på Crimson. De tar 45 kr oavsett om det är färg eller svartvitt. Blir nog också bättre på ett proffslabb än på Fotoquick.

Vill du ha kopior också har de billiga paket för råkopior. Kan du vänta någon dag extra blir det billigare ändå.

Stefan

joniz skrev:

framkallar dessa rullar till någorlunda rimlig kurs i Stockholmstrakten ?

wwww.prolabbet.se kostar runt 40 kronor
Buss 2 från Slussen (Sofia skola)eller Nacka Värmdöbussarna (gå av Londonviadukten) eller 66:an från södra station.

Framkallar dessutom bra!

/Ulf

Fotomax på Olof Palmes gata har även sv/v för en hyggligt billig slant (iaf sist jag kollade för nåt år sen). Då låg det på 40kr+kanske 5kr/kopia. Dock har de väldigt varierande kvalle på framkallning och kopiering för printern (kopieringsmaskinen) är gammal.
De har en site också. Kolla där.

Vill du ha riktigt bra S/V bilder råder jag dig att kosta på dig någon dag i frakt och skicka dem till RB fotolabb i Umeå. De producerar det mesta av rullarna som lämnas över disk idag och de har en av de sista S/V printrarna i drift. Producerar allt på vanligt S/V material, inte digitalt på färgpapper.

Helt OK priser och kan göra allt från vanliga maskinkopior till gallerikopior på fiber.

Mmm funderade faktiskt på det men eftersom jag mestadels fotar digitalt och det bara blir nån enstaka rulle så kändes det enklare att lämna in, även om det skulle vara kul att komma in i mörkrum igen..

fotokungen på söder är rimligt billiga för framkallning och kontaktkopia (59:- på två dagar), kvaliteten på framkallningen har varit helt utan anmärkning de gånger jag testat även om kontaktkopian varierat en aning.

Tackar för alla tips, låter som det går att få mina rullar framkallade utan att sälja bilen ändå :)

Uppdatering :

Var in på Expert i Vällingby och där framkallade dom mina svarvita + 10x15 kopior på en 36 bilders rulle för totalt 149:-. Jag var nöjd med både pris och resultat!

ANNONS
Götaplatsens Foto