Annons

Fruktbilder med en kreativ touch

Produkter
(logga in för att koppla)

Bimbo

Aktiv medlem
Verkligen snyggt jobbat och kanon att du delar med dig på detta sätt.
Bara det extra materialet med film, skisser mm är ju ett projekt i sig och värt en elloge.
Fint tipps att rita bakgrunden i PS...hade inte tänkt på det.

Fin sida i övrigt. Ser proffsigt ut.

Ha en kanonfint foto-16.

// Mats W
Tack o bock, kul att det uppskattas! Ja som jag skriver så har jag själv lärt mig så otroligt mycket av personer som delar med sig av sina kunskaper, och jag vet ju hur mycket jag själv uppskattar när man stöter på en "guldgruva" nånstans på nätet som man har nytta av. De personerna/sajterna gillar man ju så att säga. :)
 

iSolen.se

Guest
Haha, det är inte lätt att hålla koll på exakt alla regler och bestämmelser om vad man får och inte får, tycker jag iaf, jag har inte så mycket kunskap inom juridik. Utan att ha belägg för det vågar jag nog påstå att det dagligen sker en hel del otillåtet användande av bilder pga detta även fast man kanske inte har avsikten. Inte helt enkelt! :)

Det enda kruxet i just denna situation är ju om någon laddade ner min PSD under de timmar den låg uppe innan jag ändrade den till att inte innehålla något stock photo-material och sedan använder just vattenmelonbilden i ett kommersiellt sammanhang. Men men, skulle det händelsevis bli så och det leds tillbaka till mig så får jag väl ta den smällen.

Så som det är nu när det jag "ger bort" endast innehåller material 100% skapat av mig så ger iaf jag min tillåtelse till fri användning. DET kan väl ändå inte vara juridiskt fel, eller??
Vet inte om det är så svårt, man köper rätten att göra en viss sak och det gäller. Börjar man göra annat är man antagligen ute på hal is. (Av någon anledning är detta extra svårt i just Sverige.)

Dagligen, jovars det sker och chansande/fuskande folk får betala skadestånd varje dag.

Fortsätt med det du gör.
 
ANNONS