Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fuji fotopåse dia?
- Trådstartare KjellSn
- Start datum
acke
Avslutat medlemskap
Kan bara instämma i det Thomas säger. Fujilabbet har repat mina filmer flera gånger. Det har också hänt någon gång (när jag har beställt framkallning+ramning) att Fuji har klippt diorna på helt fel ställen.
Risken för repor är mindre hos t.ex. Proffskopia i Jönköping, enligt min erfarenhet.
Risken för repor är mindre hos t.ex. Proffskopia i Jönköping, enligt min erfarenhet.
Mats J
Medlem
Även jag har fått repade diabilder från Fuji i Ånge men bara då jag framkallat inklusive ramning,aldrig när jag köpt endast framkallning.
Även Expert repar bilderna då jag köpt med ramning,vid ett tillfälle så fick jag halva bilden från någon annans rulle i första ramen och vart av med halva sista bilden av min egen film i sista ramen.
Har även fått 2st bilder i samma ram hos både Fuji och Expert.
Senaste åren har jag köpt E6 Q-mailer påsar från Scandinavianphoto inkl.ramning och har aldrig haft några problem-rekommenderas,enda nackdelen är väl att det inte är cs-ramat,men ramarna är åandra sidan mycket stabilare.
Även Expert repar bilderna då jag köpt med ramning,vid ett tillfälle så fick jag halva bilden från någon annans rulle i första ramen och vart av med halva sista bilden av min egen film i sista ramen.
Har även fått 2st bilder i samma ram hos både Fuji och Expert.
Senaste åren har jag köpt E6 Q-mailer påsar från Scandinavianphoto inkl.ramning och har aldrig haft några problem-rekommenderas,enda nackdelen är väl att det inte är cs-ramat,men ramarna är åandra sidan mycket stabilare.
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
Jag har framkallat ungefär 50 diafilmer (ej ramning) i Ånge under det gångna året utan några större problem. Iaf. inte i form av rent fysiska skador på filmen. Några repor kanske men i princip ingenting som syns i bilden och definitivt inget som inte ICE:en klarar.
HeBl
Aktiv medlem
gunte skrev:
Varför köpa påsar när det finna utmärkta Scandinavian-sponsrade diton.
Förlåt Gunte, jag kanske är lite seg efter all julmat, men jag fattar inte. Vadå sponsrade?
Mvh Henrik
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
Jag fattar inte heller. Även Scandinavians Q-Mailer E6-påsar måste frankeras.
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
Precis.
gunte
Aktiv medlem
HeBl skrev:
Förlåt Gunte, jag kanske är lite seg efter all julmat, men jag fattar inte. Vadå sponsrade?
Mvh Henrik
Det existerar en fotopåse som går till Fuji men som SP ligger bakom på nån vänster,den tar 1-6 filmer och SP står för portot.Leverans inom 3-4 dar och faktura medföljer.Brukar följa med SP utskick av sin katalog.
mvh/gunte..
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
Jasså den... 
Den brukar ju följa med deras leveranser men jag har för mig att priserna inte är några höjdare (eller kanske tvärtom).
Sen kan man ju fråga sig om man verkligen vill lägga mer än en film (eller möjligen två) i samma påse. Snacka om att lägga alla ägg i en korg...
Den brukar ju följa med deras leveranser men jag har för mig att priserna inte är några höjdare (eller kanske tvärtom).
Sen kan man ju fråga sig om man verkligen vill lägga mer än en film (eller möjligen två) i samma påse. Snacka om att lägga alla ägg i en korg...