Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fuji släpper ny Sensia
- Trådstartare jimh
- Start datum
Proboarder
Aktiv medlem
Proboarder
Aktiv medlem
Niklas: va det den där dian man pressa mellan 100-1000? typ MS 100-1000?
Jalong
Aktiv medlem
Tusen tack för bilderna. Nu vet jag vad jag ska spana efter. Gick in på länklistan och snabbkollade olika svenska, tyska, engelska och amerikanska postorderfirmor. Ingenstans står det att New Sensia nu är till salu, och tittade man på deras produktbilder såg man askar märkta Sensia och Sensia II utan ordet "New" i rött. Försäljarna tycks sälja de tre som samma produkt och verkar inte få den senaste versionen förrän de gamla är slutsålda? Och är New Sensia nu verkligen byggd på Astia 100F? Vad skiljer egentligen gamla Sensia och Astia åt annat att den ena är 50% dyrare?
Proboarder
Aktiv medlem
Skillnaden e väl att Sensia är "konsument" och Astia är proffsfilm. Gissar att det är så. och kontrollen på Astia är mycket nogrannare, filmen är mogen när den säljs osv osv.
jimh skrev:
Däremot var min teori att de skulle använda Provia 100F-emulsionen men läser man mellan raderna i pressmeddelandet ser det ut som om de kommer att köra med den nya Astia-emulsionen istället.
LeadHead skrev:
Jag hör dock helt klart till dem som tycker att dagens Sensia 100 skulle ha varit mer intressant om den var baserad på Provia 100F än Astia.
Enligt den här tråden så kommer nya Sensia att bygga på Provia 100F och inte Astia. Jaja, vi får väl avvakta Christians test. Fast det verkar ju konstigt. Om det var en amatörprovia borde den ju heta RD och inte RA tycker jag.Jalong skrev:
är New Sensia nu verkligen byggd på Astia 100F?
Proboarder
Aktiv medlem
jimh skrev:
Jaja, vi får väl avvakta Christians test. Fast det verkar ju konstigt. Om det var en amatörprovia borde den ju heta RD och inte RA tycker jag.
Mitt test? eller vem menar du?
Om inte annat kan jag GÖRA ett test för er på om ni vill
Proboarder
Aktiv medlem
får väl ladda 3 kameror med ProviaF 100, Gamla Sensia och Nya Sensia. Ska försöka göra det såfort som möjligt.
Jalong
Aktiv medlem
Proboarder skrev:
Om inte annat kan jag GÖRA ett test för er på om ni vill![]()
Är mycket nyfiken. Please shoot!
Christian, hur går det? Har du kommit fram till något om nya Sensians emulsionsursprung?Proboarder skrev:
får väl ladda 3 kameror med ProviaF 100, Gamla Sensia och Nya Sensia. Ska försöka göra det såfort som möjligt.
Pongu
Aktiv medlem
Tröttnade på att vänta, så jag mailade Fuji och fick ett föga informativt svar:
"Ang Sensia 100 vet jag inte när den kommer som "ny version" . Det är inte heller "samma" film som Astia 100 F, utan har likartade egenskaper som denna film.
Det är heller inte troligt att den får någon ny design på asken eller film kassetten.
Sensia 100 är redan i dag en mycket bra och prisvärd film, så ärligt talat tvivlar jag på att man kommer att uppleva någon synbar skillnad när den nya generationen släpps."
Suck.
/Pontus
"Ang Sensia 100 vet jag inte när den kommer som "ny version" . Det är inte heller "samma" film som Astia 100 F, utan har likartade egenskaper som denna film.
Det är heller inte troligt att den får någon ny design på asken eller film kassetten.
Sensia 100 är redan i dag en mycket bra och prisvärd film, så ärligt talat tvivlar jag på att man kommer att uppleva någon synbar skillnad när den nya generationen släpps."
Suck.
/Pontus
forstheim
Aktiv medlem
Re: New sensia 100!
Eller tar du och mailar ScandinavianPhoto och beställer hem New Sensia 100 redan nu.. ;=)
New Sensia finns faktiskt tillgänglig hos ScandinavianPhoto..men den måste beställas via vanligt mejl. Själv beställde jag några rullar New Sensia 100 i tisdags..och idag ska de finnas på mitt utlämningsställe.
Bara ett litet tips..
KjellSn skrev:
Kommer att komma till Scandinavianphoto under våren fick jag till svar av dom!
Eller tar du och mailar ScandinavianPhoto och beställer hem New Sensia 100 redan nu.. ;=)
New Sensia finns faktiskt tillgänglig hos ScandinavianPhoto..men den måste beställas via vanligt mejl. Själv beställde jag några rullar New Sensia 100 i tisdags..och idag ska de finnas på mitt utlämningsställe.
Bara ett litet tips..