Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fujifilm S3 PRO på Dpreview

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag fattar inte att Fuji inte löst batterieländet. Bara AA, inga riktiga ackar. Höjdavtryck, det är bra, men ingen kommandoratt vid höjdavtrycket. Snålt.
Både USB2 och FireWire, mycket bra!
Det ska bli intressant att se bildkvalitén.

har testat den..

Den är en stor miss.

1. Att ta foton i Jpeg ger knappt något extra alls. Ger ungefär samma dynamiska omfång som en SD10. (vilket är mycket bra)

2. ta i RAW är löjligt. Du kan ta två bilder som tar 35sek att spara vardera (vid tillfället kändes det som minuter, men jag vill inte riskera överdrift. Tänk dig det i en studio! :/ Det går betydligt snabbare att göra en dubbelexponering och sätta ihop för ännu bättre resultat.. (stilla objekt dock.. :)

RAW datan innehåller två filer som den sedan sätter ihop.. Vi har lyckats extrahera båda och försökt sätta ihop dem i photoshop och det finns en hel del info att hämta, dock undrar jag vem som har tid?!

3. Upplösning är enligt vår testbild 6.1 mp. Canons 300D visade runt 5mp på samma bild. Så bland 6mp kameror är den stark.

ANNONS
Götaplatsens Foto