Annons

Går inte att avinstallera CS3 beta

Produkter
(logga in för att koppla)

Walle

Aktiv medlem
Adobe får ett fett minuspoäng av mig för sin buggiga uninstaller...jag kan inte avinstallera Photoshop CS3 beta, som jag installerade i Januari i år.

Windows avinstalleringsprogram startar bara Adobes avinstalleringsprogram, som buggar. Kolla längst ner i avinstallationesfönstret..det finns ingen "Next"- eller "Ok"-knapp, endast en väääldigt lång knapp som det står cancel på. Det är för övrigt enda stället i dialogrutan som öht svarar på klick eller dubbelklick, så att dubbelklicka på "Uninstall components" funkar inte..

Någon som har nåt tips om hur man blir av med skiten, utan att behöva göra en manuell avinstallering? Att bara deleta är inte en option, och att sitta och gå igenom hela datorn manuellt är inget jag önskar min värsta fiende ens..

Bilagor

• uninstall.jpg
    uninstall.jpg
    39.9 KB · Visningar: 535
Tackar! Det verkar som att det löste problemet! CS3 beta är nu borta! :)

Märkligt nog så fick jag exakt samma fel första och andra gången jag körde scriptet (med backup av registret) som jag normalt får flera gånger per dag när jag målar och donar i photoshop (CS2), nämligen att datorn "panik-stannar" och startar om sig. Altså ingen normal krash med blåskärm, utan den bara "poffar" till och så kommer bootskärmen upp. Det felet får jag extra ofta när jag använder min wacom-bräda. Tredje gången jag körde scriptet så struntade jag i backup av registret, och då gick det finfint.

Du har inget tips på vad mitt andra fel kan vara?

Har du en bärbar och har usb prylar?
jag har varigt med om att bärbara i bateridrift har bootat om helt plötsligt, när jag har kört med usb-minnen. Visserligen inga nya bärbara men det kan kanske stämma.

Det verkar som om det är strömförbrukningen från usb-enheten som drar ner bateriet så att det inte orkar hålla spänningen till CPU,n

Walle skrev:
Tackar! Det verkar som att det löste problemet! CS3 beta är nu borta! :)

...

Du har inget tips på vad mitt andra fel kan vara?

Kul att det fungerade! :)

Tyvärr, det fenomenet känner jag inte igen. En kompis plågades dock av samma sak, men det visade sig att orsaken var extremt mycket damm i datorn som orsakade omstarterna. En svängom med dammsugaren löste problemet. Men det har du kanske uteslutit som möjlig felorsak?

Jag vill minnas att det du upplever egentligen är blåskärm. Bara det att man nånstans kan välja bort att man vill se den i XP.

Men jag kan ha fel där.

Stefan: jag har samma problem på min bärbara, men efter en sökning på nätet så visade det sig att den är ökänd för att råka ut för "spontaneous reboot" med PS. Det är en HP Pavilion ZD7000.

Men den datorn jag har problem med nu är en stationär, hemmabygge. Det som irriterar är just hur jag har optimerat datorn just för photoshop-bruk, och ändå strular det.

Men nu tycks jag ha upptäckt vad problemet är, enligt en artikel på adobe KB så ska vissa moderkort ha något slags elfel som yttrar sig när stora mängder data slussas mellan processorn och ramminnet. En föreslagen "nödåtgärd" var att flytta mappen "Extensions" som ligger i Plug-Ins-mappen. Den mappen innehåller tre filer, FastCore.8BX, MMXCore.8BX och MultiProcessor Support.8BX, samt en undermapp som heter Bigger Tiles, som innehåller filen Bigger Tiles.8BX.

Jag flyttade inte mappen, men jag la till ett tilde-tecken i början av mappnamnet, och nu har inte datorn kraschat sen innan jag ändrade det igår, men till priset att PS går märkbart slöare.

Det får nog bli ett moderkortsbyte på sikt..

ANNONS
Götaplatsens Foto