Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gör en popart till mig!

Produkter
(logga in för att koppla)

wendel

Medlem
Skulle någon vara så god och göra om denna bild till en popartbild? Har prövat själv, men anser mig inte att kunna det.

Tack

(vill du ha en större bild så säg till)
 

Bilagor

Rocksteady

Aktiv medlem
jag rekommenderar att du prövar tutorialen som Peter länkade till. jag testade den och det blev mycket bra resultat.
 

desktopmental

Aktiv medlem
I grunden är det två lager med samma bild där cutout filtret lagts på båda lager med samma eller olika parametrar, och där blandningen i det övre lagret är satt till differens, och på ett av lagren en kraftig oskärpa (gausisk).

plus diverse justeringar (levels, curves, hue/saturation, mm)

Denna är gjord på ett liknande vis:
 

Bilagor

wendel

Medlem
Mera Mera!

Läckra bilder....fast inte riktigt vad jag var ute efter. Och melissaclifont's väg till en popart var inte det lättaste för mig. Jag är även intreserad av lineart om ni kan det?
 

addelager

Avslutat medlemskap
Såhär kanske?
Nu har jag inte lagt ner så mycket tid på denna. Går ju att få till snyggare mun, ögon osv om man vill det. Men här är ett exempel iaf.
 

Bilagor

ulltand

Aktiv medlem
Nu blev det ju inte en popart, men ni ska veta att jag försökt iaf :)

Ganska sött ändå, eller?!
 

Bilagor

ANNONS