Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gör eran personliga version av mej !

Produkter
(logga in för att koppla)
Kristian h skrev:

Men det plingar dåligt i mailen !!! Maila in era bilder så jag kan egoa lite mera :)
Vad du tjatar ;-D Sitter på jobbet och kan med andra ord inte maila härifrån men ska se om jag sparade den stora när jag kommer hem. Annars kanske det duger med den lilla.....Eller vem vet, jag kanske ger mig i kast med dig igen, efter dina eccesser med mig....*ASG*
 
Sitter o leker i elements

först blev det bara lite sepiastuk, inga markeringar, inga lager, inget tjafs. nivåer och nyansen på rubbet bara. ;-)
 

Bilagor

  • tight.jpg
    tight.jpg
    34.7 KB · Visningar: 444
men sen blev man ju lite uppvärmd (som tur är blev jag nu avbruten av kaffepausen här på jobb... vemvet var det här sku ha slutat annars?

Beskurit som ett sajko
Ställt nivåerna lite
Plockat bort färger från bilden med replace color
Det spygröna som sen ändrats till önskad färg med hue/saturation
Skärpt upp den lite våldsamt med USM


(och jag skickar dem som e-post oavsett om du vill ha dem eller ej)
 

Bilagor

  • smal.jpg
    smal.jpg
    32.9 KB · Visningar: 442
Vittjar mailboxen då jag kommer hem och ser med spänning fram mot en stor skörd.

Jag är fortfarande imponerad att det går att få till så många olika versioner av samma bild...

Kanske skulle försöka mej på att ta en bra bild på mej själv någon gång...

/Kristian
 
The Makeover

Jag ville skapa en mer stillren bild.
Beskar till ditt halva ansikte, la på mer skärpa. Det tog fram linjerna i ansiktet, gjorde det verkligare.
Lekte mycket med nivåer och färger. Tja, det blev som det blev. Som det brukar bli.
:-D
 

Bilagor

  • themakeover.jpg
    themakeover.jpg
    14.3 KB · Visningar: 362
Skitsnyggt Johan, den bästa bilden här enligt mig iaf :) Fattar inte hur du fått till sån skärpa i bilden och färgtonen är supernice - bra jobbat!
 
Jag bara skärpade, två gånger i photoshop. Inte oskarpmask. Det fungerar inte lika bra. Utan bara skärpa.
Det blir en mer övergripande skärpa, inte kornig.

Roligt att du gillade bilden.
 
Hm. Tjaa, inte det bästa jag gjort...men jag hade kul när jag gjorde den iaf :)
 

Bilagor

  • kristian_h_fixed.jpg
    kristian_h_fixed.jpg
    31.4 KB · Visningar: 406
Så j-vla bra !!!

Ni andra skall ju inte stå is kugga men titeln hade en skön underklang liksom bilden... Väntar på mail på [email protected] Tusen tack föralla ni som bidragit och som bemödat er skicka ett orginal till mej, ni anar inte hur glad jag är över denna egotripp :)
 
Mitt lilla amatörmässig försök att göra något av bilden. hoppas att du gillar det.
 

Bilagor

  • 560_6090_copy_fs.jpg
    560_6090_copy_fs.jpg
    10.3 KB · Visningar: 366
Välj sida

Nu får du välja sida, vill du bli brottare eller bantare

mvh mats
 

Bilagor

  • välj sida2.jpg
    välj sida2.jpg
    26.6 KB · Visningar: 298
Sander: Klart den gillas... :)

Varför inte sikta mot höjderna Johan , jag är ju redan fotosidans mörker så varför inte lite höjd på vägen :)

Mats :) Jag kör på brottarstilen den klär mej bättre än bantarstilen eftersom jag gillar mat och kramar :)
 
Nu ser du lite yngre ut...men tiden kommer alltid ikapp..
 

Bilagor

  • ansikte4.jpg
    ansikte4.jpg
    40.3 KB · Visningar: 217
Senast ändrad:
Road Warrior

Nu är klockan strax 04.00 och det är dax för oss Photshopkrigare att vila lite efter en hård dag i digitalträsket!
 

Bilagor

  • kristian_400.jpg
    kristian_400.jpg
    43.1 KB · Visningar: 212
G´day!
Nu har jag petat lite till på din bild, den bör också ligga i din mailbox nu.
Här ser du en delförstoring.

Bernt "Photoshopkrigare"
 

Bilagor

  • kristian3.jpg
    kristian3.jpg
    44.5 KB · Visningar: 191
ANNONS