Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Göra orderformulär

Produkter
(logga in för att koppla)

Myregrund

Aktiv medlem
I vilket datorprogram gör man snygga formulär för utskrift? Ska användas för att fylla i beställningar av fotograferingar och uppdrag.

Gärna med möjlighet att göra rutor att 'kryssa i'

/Lasse

Ska formuläret fyllas i på webben och skrivas ut för att skickas per brev, eller skickas elektroniskt, eller skrivas ut och sen fyllas i med penna?

//Lasse

Edit: ... av den som ska beställa, menar jag.
Ska du bara skriva ut det, kopiera upp å dela ut fysiskt funkar word eller excel utmärkt, som sagt.

Senast ändrad:
Med Adobe Acrobat kan du göra formulär som går att skriva ut och som går att fylla i på datorn och sedan skriva ut.

dobos skrev:
Ska formuläret fyllas i på webben och skrivas ut för att skickas per brev, eller skickas elektroniskt, eller skrivas ut och sen fyllas i med penna?

I första hand skrivas ut och fyllas i av mig med penna.
I andra hand (ej aktuellt just nu) fyllas i via web-gränssnitt av kund.

Ska göra ett försök med Word, man ska väl inte gå över ån efter vatten, men Word brukar vara besvärligt att jobba med.

Tack för hjälpen!
/Lasse

Jag skulle nog rekommendera excel i alla fall - det är ju upplagt för rutor, fält och tabeller.

//Lasse

ANNONS
Götaplatsens Foto