Ziden
Aktiv medlem
Titeln säger allt! Har testat "gummiblåsbälg" och det tog bort 85% av allt skräp på censorn. Sen körde jag Digi-pads som jag fick en viss hat-kärlek till. De passar lite FÖR bra i censorhålet vilket gör att de vassa kanterna i min 20D skär upp digi-paden så att den börjar "håra". Men de är bra på att ta bort "fläckar" ( tillsammans med Eclipse rengöring ). Sen testade jag Clas Olsons PRF 4-44 tryckluft på en mjuk pensel inhandlad på Clas Olsson ... den var kanon att göra rent mattskivan med, men fick inte upp dammet i hörnen på censorn. Så nu som sista desperata metod innan harikiri så har jag beställt en "Sensorbrush" från VisibleDust. Hoppas på ett mirakel. Tyvärr är det cirka 2 veckor leveranstid.
En fråga: Har jag fattat det rätt när jag säger att det sitter en glasbit framför censorn som är limmad runt om i kanten så att det inte skall kunna läcka in damm bakom glasskivan och hamna rakt på censorn?
// Lazze
En fråga: Har jag fattat det rätt när jag säger att det sitter en glasbit framför censorn som är limmad runt om i kanten så att det inte skall kunna läcka in damm bakom glasskivan och hamna rakt på censorn?
// Lazze