perstromgren
Aktiv medlem
Förr i världen brukade större blixtar ha ett batterihandtag för att enkelt kunna hållas i vänster hand medan man höll kameran i höger hand. Jag hade aldrig någon sådan, men numera när kamerorna har rätt avancerad blixtljusmätning borde ett sådant arrangemang vara vettigt. Finns det moderna varianter av detta system?
En fördel med detta vore att man då enkelt kan ta en serie bilder med blixten riktad i lite olika vinklar, dvs att gaffla in rätt blixtvinkel.
Jag tänker mig en hållare att sätta en SB600 i, med en sladd att fästa i blixthållaren på en D90. Finns sån't, alltså?
Per.
PS. Ursäkta meningsbyggnaden i rubriken, jag försökte få in vettiga nyckelord... DS
En fördel med detta vore att man då enkelt kan ta en serie bilder med blixten riktad i lite olika vinklar, dvs att gaffla in rätt blixtvinkel.
Jag tänker mig en hållare att sätta en SB600 i, med en sladd att fästa i blixthållaren på en D90. Finns sån't, alltså?
Per.
PS. Ursäkta meningsbyggnaden i rubriken, jag försökte få in vettiga nyckelord... DS