Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Ge mig ett alternativ till Benbo Trekker

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag vet inte om jag håller med att det är tyngre
Benbo trekker väger bara 1,9 Kg (enl. photax)
och ett mantroto 190nat2 väger 2,2 kg
tekker är 17 cm längre ihopfällt annars verkar stativen rättså jämförbara.
Jag har kollat lite på manfrottos kolfibrer och 440 verkar vara rätt så likt och det väger 1,63kg.
Jämför man med trekkern här så är det inte någon jättvinst i vikt men sen kostar ju det därefter.

Jag är också på jakt efter ett hyfsat lätt stativ att ha med på vandringar och där verkar trekkern vara lättast och mildast mot plånboken.

Nackdelen är väl att man inte kan anväda den innomhus?

Det går nog att få tag i "gummipluppar" till Trekker att trycka på om man skal ha det inne. Känns som jag aldrig kommer att använda det inomhus.

//Jocke

Jag hatar mig själv för min velighet!!

Snackade precis med Scandinavianphoto om Manfrotto 190PROB. Klart killen hade ett sådant. Det verkar vara ett riktigt flexibelt stativ även för Macro eftersom det går ner i spagat och mittpelaren kan sättas både vertikalt och horisontellt.
Tror säkert att jag blir nöjd vilket jag än väljer, men..........

Nu kan jag inte bestämma mig igen.
*Suck*

//Jocke

ANNONS
Götaplatsens Foto