Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gefvert eller annan försäkring?

Produkter
(logga in för att koppla)

Martin.s

Aktiv medlem
Har i dagarna införskaffat mig en 5D mkII och har möjligheten att inom 30 dagar välja till Experts Solidförsäkring eller göra vad jag själv känner för. Det lutar mot Gefvert - hellre billig årskostnad och hög självrisk än obefintlig självrisk och en svindyr försäkring. Det brukar ju bli så att ingenting händer, men på vägen vill man ju ändå känna sig någorlunda säker.

Är det någon som har erfarenhet av Gefvert? Skulle mycket gärna höra vad ni har att säga då.

Vad jag förstår (Har mailat Gefvert men inte fått något svar på 5 dagar) är att man kan ha upp till 40000kr kamerautrustning försäkrat samtidigt för ungefär 1400kr per år och utrustningen är inte fast - bara du har kvitton som säger priset så gäller försäkringen det.

Stämmer detta antagande?

erfarenhet av Gefvert

Jag är oxå lite intresserad av att höra om någon har erfarenheter av Gefverts försäkring. Dåliga eller bra. Läste i något forum att man måste ha galler för fönstren och annat trams för att få ersättning vid inbrott men jag har inte själv orkat läsa något finstilt. Är det någon som har deras försäkring och kan dela med sig av vad de tycker?

Du ska årligen lämna en objektslista till Gefvert över vilka prylar du har försäkrade och till vilket värde.

Försäkringen ersätter nytt med nytt i fem år för analogt och tre år för digitalt.

Försäkringen kräver att du uppfyller vissa skyddsklasskrav för att du ska få ersättning vid inbrott. Annars blir du kanske helt utan ersättning.

Det enda skadeärende jag haft med Gefert att göra sköttes bra från dem. Då var det en glugg som fick bada i saltvatten.

/Johan

ANNONS
Götaplatsens Foto