Annons

Givande Ljuskurs Göteborg Feb. 07

Produkter
(logga in för att koppla)

Janne H

Aktiv medlem
Nu kan vi visa lite bilder och tycka till om kurserna i Göteborg. Börjar med en bild på stillsamma Linda ;-)
 

Bilagor

  • linda.jpg
    linda.jpg
    68.3 KB · Visningar: 947
En fantastiskt trevlig och givande kurs.
Stort tack till proffset Janne, och den tålmodiga modellen Linda. Har varit bortrest hela helgen så jag har ej hunnit redigera bilderna ännu från mitt 2 Gb fulla minneskort :).
Kul också att få träffa fotokompisar.
Ni som ej gått kursen, hoppa på nästa tåg. Ni blir supernöjda
 
Tack!

Hejsan! Tack för en kul och inspirerande kurs Janne! Tack också till Linda för att du orkade med oss så länge! Hälsningar, Pernilla
 

Bilagor

  • linda 017-s.jpg
    linda 017-s.jpg
    90 KB · Visningar: 888
Hej!
OJ vad roligt det var. Janne och Linda gjorde ett strålande jobb!! Mindre bra var att min kamera ( Minolta 5D ) inte funkade tillsammans med blixtarna, detta kunde kanske ha undvikits om man hade påpekat detta innan, vi skickade ju in en lista på vår utrustning i förväg, och varken Janne eller personal på Scandinavian foto var förvånade när problemet uppdagades...dock löste sig detta galant iom. att jag fick låna Jannes kamera ( =0) VILL HA!! )...och mitt bidrag i form av HiKey variant ...
 

Bilagor

  • linda_hikey_400.jpg
    linda_hikey_400.jpg
    48.5 KB · Visningar: 840

Måste få sticka ut hakan lite och är beredd på lite stryk för detta!

Bilderna som kommer fram på kurserna som Janne har är jättefina och ljussättningen och modellerna är kanon. Detta till trots är ju bilderna ovan i fullstorlek inte speciellt smickrande för modellen. Dagens optik är ju alldeles för skarp för den får ju med minsta hårstrå och skavank på modellen. Att i kursen utbilda i enkel efterbehandling vore en bra utveckling av dessa kurser då slutprodukten skulle ge både fotograf och modell mer.

Men som sagt - bilderna (i mindre storlek) och ljussättningen är kanon.

Mvh

Johan Maxe
 
Maxe skrev:
Måste få sticka ut hakan lite och är beredd på lite stryk för detta!

Mvh

Johan Maxe

Sällan Johan :)

Kursen är just vad som sagts, en grund till ljussättning i studio, och fyra timmar går fort.
Att inom ramen för dessa fyra timmar hinna med bildbearbetning oxå är nog svårt dessväre.

/Janne
 
Hej Johan
Kan ju hålla med om att våra alster kanske inte visar modellen från sin bästa sida, dock uppfattade jag att iaf. Linda gärna ville se/godkänna de bilder vi ville använda av henne.
( och har därför inte heller lagt upp nån "stor" bild av henne än.) Har hon "godkännt" de bilder som visas här så är det väl OK ?
Mvh Patrik
 
Maxe skrev:
Måste få sticka ut hakan lite och är beredd på lite stryk för detta!

Bilderna som kommer fram på kurserna som Janne har är jättefina och ljussättningen och modellerna är kanon. Detta till trots är ju bilderna ovan i fullstorlek inte speciellt smickrande för modellen. Dagens optik är ju alldeles för skarp för den får ju med minsta hårstrå och skavank på modellen. Att i kursen utbilda i enkel efterbehandling vore en bra utveckling av dessa kurser då slutprodukten skulle ge både fotograf och modell mer.

Men som sagt - bilderna (i mindre storlek) och ljussättningen är kanon.

Mvh

Johan Maxe

Sorry! Bilderna låg i olika format på servern och highres var för privat bruk. Länkarna skulle gått till mindre size vilket de nu också gör.
Så det handlar inte om "enkel bildbehandling" utan en fellänk.

Att visa våra alster här och få åsikter tror jag inte Linda har något emot. Även om de inte är helt fulländade utan är för utbildning.
 
ingen fara!

Haj allihopa och tack för senast!

Ingen fara att lägga upp bilder här.. man måste ju se dem någonstans först!

Jag ser helst att man retuschar bilder på mig och blir inte ledsen för att man retuscherat "för mkt" så ge er gärna in i photoshoppens värld lek lite! :)

Ha de fint!
// Linda
 
Re: ingen fara!

Lindizzz skrev:
Haj allihopa och tack för senast!

Ingen fara att lägga upp bilder här.. man måste ju se dem någonstans först!

Jag ser helst att man retuschar bilder på mig och blir inte ledsen för att man retuscherat "för mkt" så ge er gärna in i photoshoppens värld lek lite! :)

Ha de fint!
// Linda

Fota i studio är verkligen ett av det roligaste man kan göra med en kamera i handen. Speciellt när resultatet blir så bra som det är här.

Jag är helt med på att retuch inte hinns med på 4 timmar - det mitt inlägg ville klargöra var att det är först efteråt som det riktiga (och kanske inte fullt lika roliga) arbetet tar vid.

Kursen skulle igentligen vara 1 timme foto och 3 timmar retuch (tyvärr!!).

Återigen - riktigt bra ljussättningar och insats från modell och fotografer!

// Maxe
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.