Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gretagmacbeth eye-one, jag vete katten

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu har jag givit upp och insett att min utrustning inte kan hantera mer än en profil i taget.
CRT skärmen har jag ställt åt sidan då den helt klart är slut och inte orkar upp till kalibebringsnivån ljusmässigt. Den är helt enkelt inte kalibrarbar längre och ska till Lövsta soptipp. På dess plats står nu en Samsung SyncMaster som lät sig kalibreras alldeles utmärkt. Nu har jag alltså två kalibrerade skärmar, dock inte samtidigt.
Dom här två skärmarna ligger i alla fall inte så långt ifrån varandra, så har jag bara bilden på den kalibrerade kan jag ha det andra på andra skärmen utan att störas av hur det ser ut.
Jag hittade den optimala gratisprogramvaran hos Gretag för att byta aktiv profil on the fly.
Den heter DisplayProfile.exe och get en lista med alla definierade profiler. Det är bara att markera den man vill ha så aktiveras den direkt. Finns att ladda ner via länken nedan, man måste regga sig men det är gratis.

http://www.gretagmacbeth.com/downloadcenter.htm?id=8712

BugEyes skrev:
Jag hittade den optimala gratisprogramvaran hos Gretag för att byta aktiv profil on the fly.
Den heter DisplayProfile.exe och get en lista med alla definierade profiler. Det är bara att markera den man vill ha så aktiveras den direkt.
Bara nyfiken (och orkar inte testa själv) - vad är fördelen jämfört med Microsoft-verktyget du länkade till tidigare? Med Microsoft-programmet aktiverar man profilen med två klick: på knappen "Set As Default" och "Apply" / "Ok".

Ännu mer snabbhanterat, man får upp en lista med alla profiler direkt man öppnar programmet och bara klickar på den man vill ha, då ändras skärmen momentant.

ANNONS
Götaplatsens Foto