Slow_shutter
Aktiv medlem
Vet inte om det e rätt tråd o lägga denna diskussion, men iaf!
När jag tar bilder utan blixt i svagt ljus så blir det ju gult..
Men kan inte vitbalsen fixa så det gula minskar?
Jag har testat mej fram med olika vitbalansinställningar, men har inte kommit fram till någor superresultat..
Man kan ju skapa sin egen Vitbalans oxå..ta kort på ett vitt papper typ..men det verkar inte heller fungera..
Har en 300D by the way.
Så, till själva frågan:
Går det att ta bilder så dom inte blir gula?
När jag tar bilder utan blixt i svagt ljus så blir det ju gult..
Men kan inte vitbalsen fixa så det gula minskar?
Jag har testat mej fram med olika vitbalansinställningar, men har inte kommit fram till någor superresultat..
Man kan ju skapa sin egen Vitbalans oxå..ta kort på ett vitt papper typ..men det verkar inte heller fungera..
Har en 300D by the way.
Så, till själva frågan:
Går det att ta bilder så dom inte blir gula?




