Annons

gulstick i s/v foton fr Expert

Produkter
(logga in för att koppla)

Saul Sandström

Ny medlem
Jag lämnade in några rullar till expert och fick tillbaks dem nyss. Såg att de svart vita var kopierade på färgpapper. Är det rätt?. Jag har iaf fått ett gulstick i alla de fotona så jag ska gå tillbaks i alla fall.
Är det så att de kopierar på färgpapper kan de väl knappast ta mer för de än färgkort?
Dessutom var det väldigt dyrt. Och att jag fick en vit ram runt de s/v :a korten som jag inte bett om. Det kostar 50 öre extra / bild...

edit: inte vit ram... jag menar förstås gul...

Jag lämnade in några rullar till expert och fick tillbaks dem nyss. Såg att de svart vita var kopierade på färgpapper. Är det rätt?. Jag har iaf fått ett gulstick i alla de fotona så jag ska gå tillbaks i alla fall.
Är det så att de kopierar på färgpapper kan de väl knappast ta mer för de än färgkort?
Dessutom var det väldigt dyrt. Och att jag fick en vit ram runt de s/v :a korten som jag inte bett om. Det kostar 50 öre extra / bild...

edit: inte vit ram... jag menar förstås gul...

Hej Saul!
Under alla mina år i mökrummet har jag aldrig hört att ett proffslab.använder färgpapper för att göra kopior från s/v film.Självklart skall dom gör om allt.Dom jag framkallar åt får riktigt papper som är för s/v och inget annat.

lite extra på fötterna till mitt besök imorgon...
Att de s/v rullarna skulle kosta dubbelt så mycket att framkalla och kopiera. Är det motiverat? Är framkallningsprocessen annorlunda mot för färg, kanske manuell? Kostar s/v papper mer än färg? I detta fall har de ju använt samma papper.
Jag har alltid haft låga tankar om Expert, men detta tar ju priset.

ANNONS
Götaplatsens Foto