Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

gummit på Nikon D2H lossnar.

Produkter
(logga in för att koppla)

nosse

Aktiv medlem
Hej!
Jag har läst att Nikonkameror har ofta det felet att gummit som sitter på kameran lossnar lätt.
Detta är just det som hänt på min D2H.
Jag har testat att limma med olika slags lim som ska sitta bra men gummit har lossnat ändå.

Har någon något förslag om vad man skulle kunna göra för att fixa detta? Måste man lämna in den för reperation. Isåfall var eller har någon något förslag som jag inte testat.

Tack på förhand.

MVH Christopher Genberg

Tänk på att det sitter skruvar under gummit som en reperatör vill kunna komma åt vid en eventuell reperation, och den reperationen blir onödigt dyrare om dom behöver göra ren kameran från limrester, vilket kan ta sin tid.

Jag tycker du skall lämna in den och få ett nytt gummi, efter vad jag läst på tex DP och Nikonian så är det inte fråga om någon större kostnad heller, problemet med löst gummi är mycket vanligt.

Ring till Lasse kameraservice.
http://www.lassesks.se/

/kent

Senast ändrad:
nosse skrev:
Hej!
Jag har läst att Nikonkameror har ofta det felet att gummit som sitter på kameran lossnar lätt.
Detta är just det som hänt på min D2H.
Jag har testat att limma med olika slags lim som ska sitta bra men gummit har lossnat ändå.

Har någon något förslag om vad man skulle kunna göra för att fixa detta? Måste man lämna in den för reperation. Isåfall var eller har någon något förslag som jag inte testat.

Tack på förhand.

MVH Christopher Genberg

Bästa "limmet" är dubbelhäftande tejp! Det sitter monterat i original och håller väldigt länge om det är bra rengjort innan appliceringen!

ANNONS
Götaplatsens Foto