Annons

Hållbarhet D70

Produkter
(logga in för att koppla)

Larz

Medlem
Hjälp mig Nikonister

Jag kör vanligtvis med Canon men funderar nu på att testa Nikon genom att köpa en begagnad d70, hur många exponeringar ska en d70 klara av?

Visst ju fler exponeringar dessdå bättre pris (?), men när ska man börja akta sig?

Om kameran varit inne på service hos Nikon brukar även mekaniken servas?

Tack på förhand!
/Lars

Hej Lars !

Skall ge Nikon alla lovord jag kan ang, kvallite.
Köpte min D70 30/12 2004 och har nu fram till 6/8 2006 gjort över 100.000 exponeringar !
ca 20 månader.

Men nu ville inte spegelmotor/mekanik vara med längre, dett fixades på Nikon för en lite slant, lägre rep-kostnad än vad jag trodde.

Såå,,, om du köper en D70 med några,, tusen exponerningar så är detn knapt inkörd ! *L*

Men tror du skall behålla den gamla programvara i kameran och inte uppgradera, då jag uppfatta den lånade D70:n (S) som att vilja göra lite vad den vill vid nästan urladdat batteri. Men fucuserning verkar vara lite snabbare vid dåligt ljus som jag ofta fotograferar i.

Nikon justerade och kontrollerade funktionerna såklart, men hur ingående de synar övrig mekanik för slutare och bedömmer kvarvarande livsläng vågar inte jag uttala mig om.

Lycka till med prutandet på priset, för tror inte det går att köpa en D70 för lägre pris en rep-kostnaden jag fick ! *L*

Hälsningar
Bengt A "pyrajafoto"

Rätt mig om jag har fel, men jag har för mig att Nikon garanterar att D70:n ska klara minst 50 000 exponeringar.

Hej erik !

Kan nog vara 50.000 expo. som D70 skall hålla för, men då är det väl bra om den gör det dubbla utan bekymmer.

Har inte fått beräftat att 50-tusen är garanterat
men verkar vara de flesta som har den siffran.

mvh
Bengan

ANNONS
Götaplatsens Foto