Annons

Högljud EOS 1000D när man fotar!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Jemo

Aktiv medlem
Antar att det inte går att "stänga av" ljudet som blir när man trycker ner avtryckaren helt??

Tar kort på fåglar tex, då gäller det att första fotot blir bra eftersom när de hör ljudet så flyger alla iväg illa kvickt :/ Såå irriterande!! Man kan inte direkt ligga ute i naturen o ta kort på djuren för när man väl har tryckt ner avtryckaren o tagit 1 foto så vet alla djur att man är där o flyr!!

Antar att det inte går att "stänga av" ljudet som blir när man trycker ner avtryckaren helt??

Tar kort på fåglar tex, då gäller det att första fotot blir bra eftersom när de hör ljudet så flyger alla iväg illa kvickt :/ Såå irriterande!! Man kan inte direkt ligga ute i naturen o ta kort på djuren för när man väl har tryckt ner avtryckaren o tagit 1 foto så vet alla djur att man är där o flyr!!

Ljudet kommer säkerligen från spegelmekanismen, så det går knappast att "stänga av". Ljudet kan ju dock mildras betydligt om man fäller upp spegeln i förväg. Jag vet inte om det går på din kamera. Kolla i handboken.

Per.

Om du fotar i Liveview, dvs med tittar på skärmen och tar bilder, så låter inte kameran lika mycket.

Problemet är att fokussystemet är ruskigt kasst för fågelfotografering.
/stefan
Men eftersom problemet gällde fåglar som sitter stilla så förstår jag inte varför fokussystemet skulle vara sämre på att fokusera på fåglar än på en gren. Annars får man väl råda henne att köpa en bättre kamera, men det var ju inte vad hon efterfrågade. Har du någon annan lösning? :)

Men eftersom problemet gällde fåglar som sitter stilla så förstår jag inte varför fokussystemet skulle vara sämre på att fokusera på fåglar än på en gren. Annars får man väl råda henne att köpa en bättre kamera, men det var ju inte vad hon efterfrågade. Har du någon annan lösning? :)

Läste inte att mellan raderna att de satt stilla ;).
Nä då funkar fokussystemet helt ok.

/Stefan

Gäller inte bara fåglar utan alla djur... Så jädra töligt och smyga o ta ett kort på en ekorre el vad som helst o efter du tagit ett enda kort så är man upptäckt eftersom den låter så när kortet tas!!

ANNONS
Götaplatsens Foto