Annons

Höjda priser på Adobe-produkter - vad är alternativet?

Produkter
(logga in för att koppla)

krisljungberg

Aktiv medlem
Ja, man blir ju lite less... 215:- (årsbasis) för Photography plan. Det var en saftig höjning från tidigare 131. Men vad är egentligen alternativet? Jag älskar Lightroom på alla sätt i princip och kommer ha svårt att ändra mig känner jag. :D Photoshop använder jag väldigt sällan, så den kan jag klara mig utan för det mesta.

Ja, man blir ju lite less... 215:- (årsbasis) för Photography plan. Det var en saftig höjning från tidigare 131. Men vad är egentligen alternativet? Jag älskar Lightroom på alla sätt i princip och kommer ha svårt att ändra mig känner jag. :D Photoshop använder jag väldigt sällan, så den kan jag klara mig utan för det mesta.
Vilken plan har du tittat på? Om du har haft 20GB planen innan och tecknar årsbetalning när den löper ut så blev den en liten höjning. Jag betalade 1260:- för ett år för jag fick någon rabatt när jag pratade med kundtjänst. Det skulle bli någon höjning i framtiden, men inget större belopp, inte alls i nivå om man måste teckna ett 1TB avtal

Vilken plan har du tittat på? Om du har haft 20GB planen innan och tecknar årsbetalning när den löper ut så blev den en liten höjning. Jag betalade 1260:- för ett år för jag fick någon rabatt när jag pratade med kundtjänst. Det skulle bli någon höjning i framtiden, men inget större belopp, inte alls i nivå om man måste teckna ett 1TB avtal
Jag har Photography Plan (20GB), har betalat 131 SEK ett år nu (120 innan det), men nu höjning till 215:-. Det tycker jag är rätt saftigt. Det kommer höjas till det automatiskt nu. Finns det något annat alternativ menar du? :S

Jag har Photography Plan (20GB), har betalat 131 SEK ett år nu (120 innan det), men nu höjning till 215:-. Det tycker jag är rätt saftigt. Det kommer höjas till det automatiskt nu. Finns det något annat alternativ menar du? :S
Prata med dem. Jag har förstått det som att när det gamla månatliga abonnemanget löpte ut så skulle man kunna gå över till årligt för endast en liten höjning.

Det finns en längre tråd om detta här på FS

Det här mailet fick jag idag och det hittar jag ingen info om på sidan du gav:

Priset för den årliga, fakturerade månadsplanen med Photography-plan (20 GB) ändras från 131,25 SEK/månad till 215,00 SEK/månad (inklusive aktuell skatt/moms och valutakursjusteringar) nästa förnyelsedatum.

Det här mailet fick jag idag och det hittar jag ingen info om på sidan du gav:

Priset för den årliga, fakturerade månadsplanen med Photography-plan (20 GB) ändras från 131,25 SEK/månad till 215,00 SEK/månad (inklusive aktuell skatt/moms och valutakursjusteringar) nästa förnyelsedatum.
Verkar mera vara månadspriset? Du får höra med dem

Verkar mera vara månadspriset? Du får höra med dem
Ah, fan. Får se om jag hostar upp en klumpsumma nästa månad innan det går ut då. Har till 29e juli på mig att klura på hur jag ska göra. Eller, det är väl en nobrainer i så fall då för det finns ju inget alternativ som känns lika gött som LIghtroom Classic.

Ah, fan. Får se om jag hostar upp en klumpsumma nästa månad innan det går ut då. Har till 29e juli på mig att klura på hur jag ska göra. Eller, det är väl en nobrainer i så fall då för det finns ju inget alternativ som känns lika gött som LIghtroom Classic.
Det är ju lite det att man inte orkar lära sig något annat program.

Ja, man blir ju lite less... 215:- (årsbasis) för Photography plan. Det var en saftig höjning från tidigare 131. Men vad är egentligen alternativet? Jag älskar Lightroom på alla sätt i princip och kommer ha svårt att ändra mig känner jag. :D Photoshop använder jag väldigt sällan, så den kan jag klara mig utan för det mest

Det var märkligt. Jag har Photography Plan sedan antal år tillbaka. Idag fick jag en räkning på 131,25 kr. Ingen info om prishöjning. Kommer kanske i morgon…

När du har 1 månad kvar på årsplanen så kommer du få ett mail, så det beror på när den perioden började för dig så att säga.

När du har 1 månad kvar på årsplanen så kommer du få ett mail, så det beror på när den perioden började för dig så att säga.
Det verkar vara så att en del inte har fått något mail när årsplanen går ut och man hamnar då automatiskt i den dyrare månadsbetalningen.

Bäst att man själv loggar in och tittar på sin plan när en ny period startar. Har man tur så kan det finnas en ruta att själv ändra till årsbetalning, vissa hade det men inte jag så jag fick ringa dit. Det finns en chat som man når när man är inloggad, det robot man pratar med först begriper troligen inget men när den har gett upp så brukar det gå bra med människan

Jag ser på min adobe sida under hantera planen, där jag jag uppdatera prenumeration till 1695 kr/år. Nu ser jag inte direkt när min årsplan går ut, men ser att jag startade min prenumeration 2014-08-25, så antar att det är 25 augusti. Så får snart ändra till att betala årsvis.
1751264370460.png

Jag ser på min adobe sida under hantera planen, där jag jag uppdatera prenumeration till 1695 kr/år. Nu ser jag inte direkt när min årsplan går ut, men ser att jag startade min prenumeration 2014-08-25, så antar att det är 25 augusti. Så får snart ändra till att betala årsvis.
Visa bilaga 177771
Ja, du kanske får ett mail i juli när det är 1 månad kvar innan din nästa årscykel börjar igen så att säga.

Ganska meningslöst med en månadsbetalning som är så pass mycket dyrare när man ändå binder sig för ett år? Skulle vara ok att betala mer om man kunde säga upp på 30 dagar..

Jag gick in på min Adobe-sida och såg att alternativtet 1695kr/år nu hade dykt upp. Även om jag nästan har 3 månader kvar av det gamla abonnemanget, så bytte jag till årsvis istället. Jag har en förmåga att glömma saker som ligger längre fram i tiden. Skulle det då inte komma ett Mail, alternativt hamna i skräplådan, hade jag plötsligt suttit med det dyrare alternativet

Ja fick förhöjt till 215kr/månad och betalade 10/7. Men idag 13/7 så står det att min prenumeration upphört. Nån som varit med om detta?
Den nya planen man kan välja kostar över 300kr/månad.

/stefan

Ja fick förhöjt till 215kr/månad och betalade 10/7. Men idag 13/7 så står det att min prenumeration upphört. Nån som varit med om detta?
Den nya planen man kan välja kostar över 300kr/månad.

/stefan
Aj. Jobbigt. Det bör dock gå at lösa genom att ringa deras kundtjänst. (Jag antar att du hade någon form av automatisk dragning av månadsavgiften så du inte issat någon betalning.)

ANNONS
Götaplatsens Foto