pdahlen
Aktiv medlem
Konstigt, men då hade du något annat än LR och PS med 20GB i molnetFör mig fick jag välja 285kr i månaden vilket blir 3420kr per år så då valde jag Capture one pro i stället.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Konstigt, men då hade du något annat än LR och PS med 20GB i molnetFör mig fick jag välja 285kr i månaden vilket blir 3420kr per år så då valde jag Capture one pro i stället.
Jag kanske är långsam, men det tog nog mig nu 5-10 timmar att få över alla inställningar, skapa nya preset samt att få rätt utförande i det filnamn som skapas vid export när jag endast bytte dator med samma LR/PS.Ja det är det, krävs knappast 50 timmar att bara byta fönster.
Konstigt, men då hade du något annat än LR och PS med 20GB i molnet
Det övre var det jag använde och när det gick ut fick jag ju välja det undre. Jag tackade nej till det.Du har väl ett annat sätt att arbeta på. Jag kör inte med presets och ändra en inställning gör jag vardagligen med alla olika program jag använder.Jag kanske är långsam, men det tog nog mig nu 5-10 timmar att få över alla inställningar, skapa nya preset samt att få rätt utförande i det filnamn som skapas vid export när jag endast bytte dator med samma LR/PS.
Här finns testversionen. Den fungerade för mig.Har oxå funderat på Capture One, Men det verkar inte gå att ladda ner testversionen
Konstigt för alla vi andra som hade 20GB och bytte i sista månaden eller tidigare fick det för 1695:- eller billigare. Jag och en del andra fick t.o.m rabatt när vi gick över till årlig betalning så jag betalde runt 1200:- för ett år framåt. Men man var ju tvungen att aktivt välja årlig innan det gick ut vid sin plan eller fanns inte det alternativet där kontakta supporten.Visa bilaga 178239 Det övre var det jag använde och när det gick ut fick jag ju välja det undre. Jag tackade nej till det.
Du har väl ett annat sätt att arbeta på. Jag kör inte med presets och ändra en inställning gör jag vardagligen med alla olika program jag använder.
Konstigt för alla vi andra som hade 20GB och bytte i sista månaden eller tidigare fick det för 1695:- eller billigare. Jag och en del andra fick t.o.m rabatt när vi gick över till årlig betalning så jag betalde runt 1200:- för ett år framåt. Men man var ju tvungen att aktivt välja årlig innan det gick ut vid sin plan eller fanns inte det alternativet där kontakta supporten.
Det kan jag förstå. Adobe’s nya planer är helt klart för dyrt, de vill väl att alla ska gå över till molnlagring men frågan är hur många som vill det. Vi som har den gamla planen får hålla hårt i den för något sådant kommer aldrig tillbaka. Finns väl en risk att de slutar med LR classic, men det dröjer förhoppningsvis. Då får man se vad man vill göra, vilken program som kan göra det jag gör idag, använder kanske 90% LR och 10% PS, det är i huvudsak stackning jag gör i PS.Nej, tänker inte kontakta någon support nu när jag bytt. Du kan ju ändå hålla med om att nya priset är skrattretande dyrt även för nya prenumeranter.
64% är en rejäl höjning.Ja, man blir ju lite less... 215:- (årsbasis) för Photography plan. Det var en saftig höjning från tidigare 131. Men vad är egentligen alternativet? Jag älskar Lightroom på alla sätt i princip och kommer ha svårt att ändra mig känner jag.Photoshop använder jag väldigt sällan, så den kan jag klara mig utan för det mesta.
Ja, man blir ju lite less... 215:- (årsbasis) för Photography plan. Det var en saftig höjning från tidigare 131. Men vad är egentligen alternativet? Jag älskar Lightroom på alla sätt i princip och kommer ha svårt att ändra mig känner jag.Photoshop använder jag väldigt sällan, så den kan jag klara mig utan för det mesta.
Konstigt, men då hade du något annat än LR och PS med 20GB i moln
Har funderat på att byta till Capture one. Har laddat ner men trots hjälp av företaget inte lyckats att öppna en testversion. Har du haft några "dataproblem"?Nu är jag tidigt in i CaptureOne men testade göra lite redigeringar och jämföra med vad jag gjort tidigare i Lightroom och slutresultatet är att jag tycker det ser mera naturligt ut efter arbetat med CaptureOne och då gör jag ju i princip "samma typ" av redigering som jag alltid gjort.
Måste och måste. Jag hade tills nyligen Lr 6.14 men hoppade över till pren.modellen för något år sedan, och jösses vilken skillnad ! Bara detta med att maska med hjälp av AI är ju en dröm i sig !Men det beror ju på om man måste ha en nyare version.
Me too.Jag är ju bara hobbyfotograf.
Märkligt, jag hamnade i samma situation. Men efter ett samtal med kundtjänst fick jag tillbaka den plan jag ursprungligen hade (Lr, LrC och Ps, 20 Gb).Det övre var det jag använde och när det gick ut fick jag ju välja det undre. Jag tackade nej till det.