Annons

Handla genom tyska sidor

Produkter
(logga in för att koppla)

fattiglapp

Ny medlem
Hej jag går och funderar på köpa en canon eos r7. Snubblade in på tyska sidor som calumetphoto, där jag kan få ett paket med lins 24-105mm lins för samma pris som man får endast en kropp på Rajala exempelvis.

Har någon erfarenhet att handla från tyska sidor? nackdelar?
 

jag&bilden

Aktiv medlem
Tyska företag och privatpersoner är bland de bästa, smidigaste och ärligaste att handla med inom EU.
 

LaMu

Ny medlem
Hej,

Jag köpte min R6 från Calumet, och det var ingen problem!
Det kan dock hända att priset stiger lite pga olika moms (beror på hur mycket företaget säljer till Sverige, tror jag). Tänk också på att just nu är kronan ganska svag jämfört med EUR (just nu 1599 EUR = 18044 SEK), då ät tex Cyber billigare för R7 hus. Det kan vara så att tex cashback inte fungerar när man inte har en adress i Tyskland, något som är bra att kolla innan, och det är troligen förskottsbetalning som gäller, inte faktura, och inte alla butiker leverera till Sverige.

Andra fotobutiker (online) som jag har lite koll på i Tyskland är

utan att ha handlat från de än...
lycka till!
 

Michael Johansson

Aktiv medlem
Jag har köpt ett nytt objektiv från Foto-Mundus.de med inbyte av utrustning. Det fungerade bra med snabb respons på mina frågor. För inbytet fick jag fylla i uppgifter om utrustning, ålder, skick etc och fick dagen efter ett erbjudande på inbytespris. En egenhet var dock att de bara accepterade betalning genom banköverföring, IBAN och Swift. Lite krångligt och tog någon dag extra jämfört med betalning med bankkort.

Jag utnyttjade Sony cashback vilket var ganska enkelt när jag väl kommit underfund med att det inte gick att göra det med det svenska cashbacksystemet. Jag fick öppna ett konto hos Sony.de och därefter registrera mitt inköpta objektiv varefter jag kunde registrera cashbackansökan. Jag behövde inte ha någon adress i Tyskland utan angav bara land Sverige och mitt kontonummer, IBAN och Swift. Pengarna blev sedan insatta på mitt konto på mindre än en vecka.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
En Holländsk butik.
Hade blixtpanik en gg o så fort har jag aldrig fått grejer.
Levererade till jobbets lastbrygga utan problem.
Har för mig att det bara tog 2 dagar.
OBS att det är Holländsk moms i priserna men skickar de till Sverige så kommer svensk moms att läggas på istället.
 
ANNONS