Annons

Handla i Seattle eller Vancouver

Produkter
(logga in för att koppla)

jontemannen

Aktiv medlem
Hej!
Åket snart till Vancouver via Seattle och hade tänkt köpa mig en L-glugg till min Canon.
Någon som har tips på bra ställe att handla? Har hört ryktas om att B&H inte längre skickar till hotell mm.

Jonas
 

Tommy Hurtig

Aktiv medlem
När jag var i Seattle så gick vi till den här butiken:
http://www.glazerscamera.com/

De hade ganska stort utbud och var hjälpsamma. Dock har de högre priser än till exempel B&H, men fortfarande betydligt lägre än här hemma.

Om inte B&H nyligen har ändrat sig så skickar de till hotell men de kan vara väldigt besvärliga (vet till exempel att de vill ha betalt i förskott osv).
 
Hej Jonas

Har du kommit tillbaka från din resa?
Hur var butiken?

Ska själv bila runt i USA och startar resan i Seattle. Där tänkte jag skaffa mig ett stativ och kulled för att slippa släpa på det från Sverige. Var utbudet samma som på deras hemsida? Stativet jag kikat på fanns på webben men inga huvuden låg uppe.

Någon annan som har andra erfarenheter från affärer i Seattle?

Kalle
 

adsten

Aktiv medlem
Hej Kari och Jonas!

Instämmer med Tommy. Jag kan varmt rekommendera Glazer's. Varit där för att hyra och handla utrustning och film när jag varit i Seattle på jobb. Hjälpsamma, kunniga och trevliga.

Även om du hittar något annat ställe att handla så är Seattle en jätte trevig stad att besöka.

Ha en trevlig resa båda två.

/Mats
 
ANNONS